رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه گفت: پیمان سپاری ارزی روند صادرات را کند کرده است.
به گزارش ایسنامنطقه آذربایجان غربی تاج الدینی در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی ودولت که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد افزود: پیمان سپاری ارزی که در گمرکات استان انجام می شود،همچنین اختلاف قیمت ارز در بازار و سامانه نیما، باعث شده صادرکنندگان کمتر ریسک کرده و صادرات محصولات کشاورزی نیز کند شود.
تاج الدینی باتاکید بر اینکه درحال حاضر ۵۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان برای صادرات انبار شده است تصریح کرد: در سال جاری ۱۰۰ هزار تن انگور و ۵۰ هزار تن میوه هسته دار تولید شده و صدرصد سردخانه های استان پراز انگور برای صادرات هستند.
وی بااشاره به اینکه سال گذشته وامسال علاوه بر بازارهای عراق و آذربایجان بازار های روسیه، هند، پاکستان و ترکیه را برای صادرات کنسانتره و میوه در دستور کار داشتیم خاطرنشان کرد: بازار های جدید علاقه مند به واردات میوه و کنسانتره از آذربایجان غربی هستند بویژه انگور ارومیه که تبدیل به یک برند در روسیه شده است ولی متاسفانه بدلیل معضل پیمان سپاری ارزی درحال ازدست دادن بازارهای هدف و جدید هستیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه باتاکید به اینکه افزایش۱۲۰ برابری کرایه ها تاثیر منفی بر کشاورزی گذاشته و صادرات را زمین گیر کرده است افزود: همچنین دراستان با کمبود ناوگان حمل ونقل برای صادرات روبرو هستیم و برای جبران این کمبود وکاهش مشکلات باید مجوز استفاده از ناوگان حمل ونقل ترکیه توسط دولت اعطا شود.
وی ادامه داد: درسال جاری تنها۴۰ هزار تن کود به استان اختصاص یافته که این تنها۲۰ درصد نیاز استان است و کشاورزان استان برای فصل جدید کشت نیازمند فوری واساسی به کود هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.