نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه _سرو موافقت کرد.
 سید هادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی بااشاره به اینکه دو سال گذشته کلیات ایجاد منطقه  ویژه اقتصادی به مجلس ارائه شده بود افزود: پس از دوسال پیگیری امروز کلیات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه _ سرو  در مجلس تصویب شد.
وی گفت: در گذشته طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سرو مطرح بود که با ایجاد تغییر در لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه _ سرو مطرح کردیم که با تصویب مجلس در دو فاز ایجاد می شود.
بهادری ادامه داد: در نظر داریم مناطق ویژه اقتصادی تصویب شده در ارومیه اطراف شهرکهای صنعتی ایجاد شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی ،منطقه ای محصور و محدودی است که فعالیت های صنعتی دران انجام می شود افزود:  احداث کارخانجات و اشتغالزایی برای منطقه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
وی باتاکید براینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه سرو  فرصت و بستری برای رشد و رونق اشتغال و برون رفت از مشکلات اقتصادی در منطقه است اظهار کرد: قوانین خاص  منحصر  به فردی در مناطق ویژه اقتصادی حاکم است که زمینه را برای واردات مواد اولیه از طریق معافیت عوارض گمرکی و مالیات فراهم می کنند که پتانسیل خوبی برای ارومیه و سرو خواهد بود.
این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: مسئله مهم در اجرایی شدن این مصوبه سازمان مسئول است که در زمان استاندار سابق آذربایجان غربی همیاری شهرداری پیشنهاد شده بود ولی بدلیل مشکلات مالی این سازمان، نیاز است تا بخش خصوصی نیز وارد عمل شود که در حال رایزنی برای ایجاد هرچه سریعتر این منطقه ویژه هستیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.