والی حکاری ترکیه با اشاره به اینکه ساخت دیوار مرزی ایران و ترکیه تا پایان سال ۲۰۱۹ به پایان خواهد رسید گفت: ساخت دیوار مرزی برای ایجاد امنیت و مبارزه با تروریست و مقابله با مبادلات غیر قانونی مرزی انجام می‌شود و تاثیر منفی در روند دوستی دو کشور نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، ادریس آک‌بیک در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان فرماندار ارومیه و والی حکاری ترکیه که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزارشد، اظهار کرد: تاکنون ۵۱ کمیته مشترک مرزی بین ارومیه و استان حکاری ترکیه برگزار شده که نتایج بسیار خوبی را در جهت مقابله با مشکلات امنیتی به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای روابط بین دو کشور همسایه بسیار مهم است که در این راستا استان‌های مرزی بیشترین سهم را دارند، افزود: ارتقای روابط بین دو کشور باعث می‌شود که  به راحتی از ترددهای غیرمجاز، شرارت‌های اشرار و قاچاقچیان در مرزها جلوگیری شود.

والی حکاری ترکیه با اشاره به اینکه دو کشور از لحاظ فرهنگی دارای  مشترکات زیادی هستند، افزود: این مشترکات بین دو کشور می‌تواند در پیشبرد اهداف بسیار موثر باشد و این دیدارها باعث تحکیم دوستی‌ها و برقراری روزافزون امنیت می‌شود.

وی در پاسخ خبرنگاران درخصوص دیوار مرزی میان ایران و ترکیه بیان کرد: به قطع یقین ساخت دیوار مرزی برای ایجاد امنیت و مبارزه با تروریست و مقابله با مبادلات غیر قانونی مرزی انجام  می‌شود و تاثیر منفی در روند دوستی دو کشور نخواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.