به گزارش ایرنا، سرهنگ شیرزاد حاجی‌زاده روز سه‌شنبه در این ملاقات که در شهرستان ماکو برگزار شد با تاکید بر تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی مرزبانان در حفظ و حراست از مرزها اظهار داشت: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران  برای حفظ مرزهای کشورمان با جان دل تلاش کرده و آماده هرگونه جانفشانی هستند.
وی ادامه داد: مرزهای جمهوری اسلامی برای نیروهای نظامی و انتظامی مقدس بوده و برای حفظ و حراست از آنها شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.
وی در این ملاقات همچنین با اشاره به افزایش مناسبات مرزی ۲ کشور بیان کرد: با پیگیری‌هایی صورت گرفته نیروهای هر دو کشور مثل گذشته با تلاش بیشتر در راستای تامین امنیت مرزها و برخورد با قاچاق اقدام خواهند کرد.

والی استان وان ترکیه نیز در این ملاقات به ارتباط و دوستی تاریخی بین ملت و دولت ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: این دوستی‌ها عامل آرامش و امنیت در مرزهای دو کشور است.

«محمدامین بیلمز» با اعلام اینکه برای گسترش مناسبات مرزی بایستی جلسات و ملاقات‌ها ادامه یابد، افزود: برگزاری این دیدارهای مرزی بر اساس قراردادها و تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین تاثیر بسیار مثبتی در امنیت و ارتقای امنیت مرزهای مشترک خواهد داشت.

 در پایان این ملاقات مرزی، کلانتر مرز جمهوری اسلامی ایران در ماکو و والی استان وان ترکیه، علاوه بر امضای تفاهم‌نامه همکاری در سه بند، همچنین مقرر شد، این جلسات هر شش ماه یکبار در خاک ترکیه و جمهوری اسلامی برگزار شود.

ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

ایران و ترکیه ۵۶۶ کیلومتر مرز مشترک دارند و آذربایجان‌غربی از ایران با استان‌های آغری، ایغدیر، وان و حکاری از این کشور هم‌مرز است.‌
۷۱۳۲/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.