به گزارش ایرنا، سرهنگ «فردین پیری» روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت 2 بامداد روز جمعه (28 دی ماه) مرزبانان هنگ مرزی ماکو حین گشت زنی در نقطه صفر مرزی و با مشاهده تردد افرادی ناشناس در حوالی میله مرز، بلافاصله آنان را به پایگاه مرزبانی منتقل کردند.
وی با اشاره به اینکه در بین افراد منتقل شده یک زن نیز حضور داشت، ادامه داد: این زن اعلام کرده بود که پسر 6 ساله اش که همراه آنان بوده، ساعاتی قبل در منطقه مفقود شده است و آنان در جستجوی فرزندش بودند.
وی افزود: بلافاصله مرزبانان با تشکیل تیم های امداد و نجات، عملیات جستجو را برای پیداکردن پسربچه مفقود شده در منطقه آغاز کردند.
سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی به همکاری هلال احمر ماکو در این عملیات اشاره و بیان کرد: مرزبانان با تمام توان در جستجوی پسربچه بودند و موفق شدند وی را در یکی از دره های منتهی به مرز پیدا کنند اما متاسفانه به علت برودت هوا و وضعیت توپوگرافی منطقه زمان زیادی از فوت این کودک گذشته بود.
سرهنگ پیری در خاتمه با ابراز تاسف از فوت کودک، عنوان کرد: متاسفانه اظهارنظرغیرکارشناسانه وغیرمسئولانه در برخی از شبکه های اجتماعی در این مورد، حقیقت ماجرا را به گونه ای دیگر جلوه داده بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در 2 دهه اخیر به دلیل وضعیت توپوگرافی خاص و قرار گرفتن در امتداد مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان با معضل قاچاق انسان و تردد غیرمجاز روبرو بوده اما در سال جاری عرصه برای این افراد به دلیل استفاده از تجهیزات پیشرفته تنگ تر شده است.
گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه و با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
این گمرک در سال 1305 شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین المللی بین 2 کشور ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت 24 ساعته در حال فعالیت است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.