قاسم جلیلی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با کمک شرکت زیرساخت ارتباطات و مخابرات استان تیم‌هایی تشکیل شده است تا تمامی روستاها رصد شود و اطلاعات جغرافیایی را ثبت و اطلاعات را پایش کنند.

وی با بیان اینکه اطلاعات تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اجرای این طرح جمع‌آوری می‌شود، افزود: تاکنون اطلاعات ۵۰ درصد کل روستاهای استان جمع‌آوری و پایش شده است.

وی تاکید کرد: آذربایجان‌غربی حدود سه هزار و ۲۰۰ روستا دارد که این طرح در ۲ هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آن اجرایی می‌شود.

وی گفت: زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است. 

«جلیلی‌نژاد» با بیان اینکه در توسعه فناوری اطلاعات، همه‌ کشور باید دسترسی همگانی به اطلاعات داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به آنکه در آینده‌ای نه چندان دور اقتصاد دیجیتالی توسعه خواهد یافت، روستاها نیز باید در این توسعه سهیم باشند.

وی اضافه کرد: در برنامه توسعه ششم پیش‌بینی شده که ۸۰ درصد چهار خدمت اصلی در زمینه‌های کشاورزی، بهداشت، آموزش و بانکی در روستاها به صورت آنلاین ارایه شود.

وی اضافه کرد: اگر زیرساخت‌ها آماده و تجهیزات فراهم شود برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به صورت صد درصد امکان استفاده از شبکه ملی اطلاعات فراهم خواهد شد.

وی بابیان اینکه سایت‌های روستایی در سطح استان به صورت  GSM بوده و باید برگردانده شود، گفت: این برگردان صورت گرفته و گام دوم آن بر روی تلفن‌های همراه اول از تکنولوژی ۲G استفاده شده که به تدریج به ۳G و ۴G متصل خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اطلاعات اینترنت و وضعیت پوشش استان به روز نبوده و خلاءهایی در آن وجود دارد، اظهار داشت: پایش اطلاعات ارتباطات روستایی از یک ماه پیش آغاز شده و در سامانه DR که تمامی روستاها و شهرها را نشان می‌دهد، ثبت شده‌ است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۱ روستا در سطح شهرستان سردشت از اینترنت پرسرعت و ثابت بهره‌مند است، افزود: با اعتبار uso  پیش بینی شده است تا ۲ سایت در سردشت افتتاح شود که علاوه بر شهر نلاس، ۹ روستا نیز ارتقای سایت داده شده و به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد که بیش از ۱۱ هزار نفر از ان بهره‌مند می‌شوند.

طرح پایش ارتباطی روستاها بر اساس درخواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور همزمان در سطح کشور اجرا می‌شود و تیم‌های کارشناسی با تجهیز به گوشی‌های مجهز به نرم افزارهای مربوطه، به روستاهای مشمول طرح اعزام می‌شوند تا با بازدید و ارزیابی میدانی اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند.

۷۵۶۲/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.