بهروز بنیادی  روز سهع شنبه در نشست شورای اداری شهرستان کاشمر که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد افزود: آینده کشور را توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات نجات می دهد هرچند که امروز موضوعاتی چون کشاورزی و  معادن مطرح هستند اما به اذعان همه دانشمندان و نخبگان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه بسیار خطیری برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از حفظ نظام جمهوری اسلامی و ایجاد اشتغال برعهده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است ادامه داد: وزیر کنونی ارتباطات و فناوری اطلاعات نخستین کسی است که به لانه مفسدان نورافکن انداخت. 

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند حملات سایبری بسیاری به کشور ما شده است اما با تلاشهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرکوب شده است و این وزارتخانه بیش از گذشته در راه ارتقای امنیت ملی و حفظ جایگاه کشور در سطح جهان نقش آفرینی کرده است.

بنیادی افزود: در راستای تحقق دولت الکترونیک تاکنون کارهای بسیار خوبی انجام شده به طوری که در حوزه وزارت ارتباطات تمامی کارهای دولت الکترونیک آماده شده و زیر ساخت ها و بسترها در راستای صرفه جویی فراهم شده است.

وی ادامه داد: درصورتجلسه حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستانهای حوزه انتخابیه کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن که به امضاء وزیر رسیده۱۷ مصوبه در راستای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات این سه شهرستان به تصویب رسید که انتظار داریم طی یک سال آینده بخشی از این مصوبات عملیاتی شود.

فرماندار کاشمر نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه توسعه این شهرستان مستلزم وجود زیرساخت‎هایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است در همین خصوص احداث، اجرا و ارتقای سایت‎های بی. تی. اس، شبکه فیبرنوری، تقویت آنتن اپراتورها، طراحی و تامین ارتباط تلفن همراه در روستاهای فاقد پوشش، تسریع در اجرای کوه نور و اجرای شبکه در برخی مناطق شهری و روستایی از جمله نیازهای کاشمر به شمار می رود.

مسلم ساقی افزود: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در توسعه دولت الکترونیک و به رغم  این  که با تلاش استانداری خراسان رضوی و شرکت مخابرات استان توفیقاتی حاصل شده اما افزایش تعرفه‎های مخابراتی در این زمینه یکی از دغدغه‎هاست.

اتصال  ۵۰ روستای  کاشمر، بردسکن و خلیل‎آباد به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تا پایان امسال ۵۰ روستای شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‎آباد به شبکه ملی اطلاعات متصل می‎شوند.

علی دلگیر در خصوص وضعیت شاخص‎های ارتباطی شهرستان کاشمر افزود: در حال حاضر سه مرکز تلفن شهری و ۳۲ مرکز تلفن روستایی در کاشمر فعالند و ۶۳ هزار و ۶۰۰ مشترک تلفن ثابت در شهرستان کاشمر وجود دارند که از این تعداد ۴۷ هزار و ۷۰۰ مشترک اختصاص به تلفن ثابت شهری و ۱۵ هزار و ۹۰۰ مشترک اختصاص به تلفن ثابت روستایی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه پوشش تلفن همراه تاکنون ۶۵ سایت همراه اول، ۵۷ سایت ایرانسل و چهار سایت رایتل در شهرستان کاشمر نصب شده و دو شهر کاشمر و ریوش زیر پوشش نسل چهار تلفن همراه قرار گرفته‎اند که با سایت‎های نصب شده در حوزه شهر کاشمر ۹۹.۹ درصد زیر پوشش 2G و همین میزان زیر پوشش 3G قرار دارند و  پوشش 4G همراه اول ۷۳.۸ درصد است.

دلگیر افزود:هم اکنون ساکنان  ۳۳ روستای شهرستان کاشمر دارای اینترنت ADSL هستند و همچنین ۹ روستای این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و تا انتهای سال ۴۶ روستای دیگر به این شبکه متصل می‎شوند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.