علی مصطفوی روز شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت آذربایجان غربی افزود: این کمیته گزارش‌های لازم را از یادمان شهید باکری جمع‌آوری کرده و برای تصمیم گیری و کمک به تکمیل طرح، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان طرح می شود.

وی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای تکریم و تجلیل از آزادگان و سرکشی از خانواده‌های آنان انجام گیرد.

وی اظهار داشت: خاطرات، حماسه‌ها و رشادت‌های آزادگان سرافراز در دفاع از ارزش‌ها و صیانت از میهن اسلامی، باید ثبت و ضبط و به نسل جوان منتقل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت:  امروز وظیفه ماست که با جدیت به مسائل و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان رسیدگی کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: قانون جامع خدمات ایثارگران مدتی است که عملیاتی شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان نیز در راین راستا باید همکاری داشته باشند.

مهدی فعال بیان کرد: برنامه مناسبی برای سالروز بازگشت آزادگان برگزار می‌شود و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران از جمله این برنامه‌هاست.

استفاده از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها در راستای تبیین و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، دعوت از آزادگان برای تبیین خاطرات و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان در آستانه ۲۶ مرداد سال‌روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، برنامه‌ریزی در جهت دلجویی  از خانواده‌های معظم ایثارگران و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت از بحث‌های مورد تاکید این جلسه بود.

سردار شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر کربلا از اهالی آذربایجان غربی بود که پس از رشادت‌های زیاد در جبهه‌های حق‌علیه باطل، در عملیات غرورآفرین بدر به درجه رفیع شهادت نایل آمد؛ یادمان شهید باکری و شهدای استان در کنار باغ رضوان ارومیه ساخته می‌شود.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.