سرپرست سازمان صنعت،معدن وتجارت آذربایجان غربی از راه اندازی واحدهای فرآوری مواد معدنی در استان با حضور سرمایه گذاران چینی و آذربایجانی خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی؛ محمد دهقان اظهار کرد: در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان آذربایجان غربی 2 واحد بزرگ فرآوری مواد معدنی با حضور سرمایه گذاران خارجی در شهرستان خوی راه اندازی شد.

وی همچنین ادامه داد: واحد فرآوری وشمش گیری طلا و نقره با سرمایه گذاری یک میلیون دلاری سرمایه گذاران چینی در شهرستان خوی با ظرفیت تولید 600 کیلو گرم شمش و با ایجاد اشتغال مستقیم برای 81 نفر در شرف راه اندازی است که تمام سرمایه این واحد توسط سرمایه گذارخارجی تامین شده است.

دهقان در ادامه افزود: واحد تولیدی سیلیس نسوز و میکرو سیلیس یکی دیگر از واحد های سرمایه گذاری شده خارجی می باشد که با حجم سرمایه گذاری 5 میلیون دلاری و ظرفیت تولید 3 هزارتن در سال برای 10 نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

سرپرست سازمان صنعت،معدن وتجارت آذربایجان غربی بیان کرد: تمام تولیدات واحد تولیدی سیلیس نسوز و میکرو سیلیس به کشورهای روسیه،آذربایجان و کشورهای همسایه و آسیای میانه صادر می شود.

دهقان در خصوص تامین مواد اولیه و خوراک این واحدهای تولیدی عنوان کرد: تمام مواد اولیه این واحدها توسط معادن داخل استان تامین می شود و از خام فروشی مواد معدنی نیز جلوگیری به عمل می آید.

سرپرست سازمان صنعت،معدن وتجارت آذربایجان غربی به معادن سیلیس استان اشاره کرد و افزود: در استان آذربایجان غربی تعداد 15 معدن سیلیس با استخراج سالیانه 249 هزار و 800 تن وجود دارد که در این معادن تعداد 130 نفر بصورت مستقیم مشغول بکار هستند.

دهقان همچنین بیان کرد: واحد تولیدی فیلم استرچ PVC با حجم سرمایه گذاری 2 میلیون دلار و با ظرفیت تولید سالانه 2 هزار تن انواع فیلم استرچ که برای 12 نفر بصورت مستقیم زمیه اشتغال را فراهم آورده است از دیگر واحدهای سرمایه گذاری شده توسط سرمایه گذارترکیه ای در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: عمده تولیدات این واحد برای جلوگیری از واردات محصولات مشابه به داخل کشور و با قیمت مناسب روانه بازار های داخلی می شوند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.