فرماندار سردشت گفت: باید امنیت روانی برای سرمایه گذاران در منطقه سردشت فراهم شود.

نژاد جهانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: شهرستان سردشت به دلیل برخورداری از امنیت پایدار در منطقه جزء شهر های مرزی دارای امنیت در کشور است ، به همین دلیل باید امنیت روانی نیز برای سرمایه گذاران برای جذب سرمایه در این منطقه ایجاد کرد.

فرماندار سردشت با اشاره به اینکه مشکل اصلی شهرستان سردشت و مرز گیله جاده های مواصلاتی شهرستان است تصریح کرد: تاکنون تنها 3 کیلومتر از جاده بازار چه گیله  سردشت تعریض شده و در صورت تامین اعتبار جاده های این منطقه برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل  نیاز جدی دارد به کمربندی تبدیل شوند.

نژاد جهانی با اشاره به اینکه باید با نگاه گردشگری،مبادلاتی و با دید توسعه بلند مدت و میان مدت به این منطقه نگاه کرد افزود: از آغاز سال جاری  سامانه گمرکی در مرز گیله سردشت نصب شده و این بازارچه به سامانه بازارچه های موقت مرزی وصل شده است.

فرماندار سردشت با تاکید براینکه بسته شدن مرزها تاثیر نامطلوبی برمعیشت مردم مرز نشین دارد اظهار کرد: بسته شدن مرزها به ویژه در سردشت بواسطه اینکه مرز محور اصلی اقتصادی ومعیشتی  است مردم را به شدت گرفتار کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 125 میلیون دلار از مرز گیله سردشت صادرات داشتیم و در 6 ماهه سال جاری نیز بیش از 60 میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه افزایش  صادرات را نشان می دهد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.