مهران نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای رفاه مردم مجوز محدود برای ایجاد امکانات رفاهی در دریاچه ارومیه صادر شده است، بیان کرد: بعد از درخواست برخی شرکت ها برای تعبیه سرویس بهداشتی و حمام در اطراف دریاچه، با شرایط مشروط موافقت شده است.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده، این شرکت‌ها باید از سازه‌های غیر ثابت فایبرگلاس که قابلیت حمل نیز داشته باشند، استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا چهار ماه آینده در دریاچه ارومیه وضعیت ناراحت کننده زباله های انباشت شده رفع می شود، اظهار داشت: اطراف بزرگراه شهید کلانتری پر از سوله فرسوده و آلاچیق است که باعث انباشت زباله در محیط آن شده و نیازمند رسیدگی سریع است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بسنده کردن به نصب سطل زباله در این اماکن برای جلوگیری از انباشت زباله ها، کافی نیست، گفت: به زودی طرح های بسیاری همچون ایجاد کافی شاپ، دوش سیار، سرویس بهداشتی سیار و سایر امکانات رفاهی در این منطقه ایجاد می شود.

انباشت زباله در ساحل دریاچه ارومیه چهره نامناسبی به این منطقه می بخشد.

سالانه تعدادی از سازمان های مردم نهاد از استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی اقدام به جمع آوری زباله از ساحل دریاچه ارومیه می کنند.

۳۲۱۴/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.