سعید کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۶۰۰ هکتار تاکستان‌های مهاباد، ۴۸۸ هکتار آن به صورت باغ‌های بارور و مابقی به صورت غیربارور است.

وی با بیان اینکه امسال مجوز احداث باغ‌های آبی در سطح استان صادر نشده است، ادامه داد: هم‌اکنون ۲۵۲ هکتار از باغ‌های انگور مهاباد آبی و ۲۳۶ هکتار آن به صورت دیم است.  

وی اضافه کرد: میانگین برداشت انگور در تاکستان‌های مهاباد برای باغ‌های آبی چهار تن در هکتار و برای باغ‌های دیم ۲ تن در هکتار است.

 کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با بیان اینکه فصل برداشت انگور از نیمه دوم شهریور تا نیمه اول مهر است، اظهار داشت: امسال پیش بینی می‌شود یک‌هزار و هشت تن انگور از باغ‌های مهاباد برداشت شود که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد بیشتر است.

وی کشت محصولات دیمی را عامل مهمی برای جلوگیری از فرسایش و تخریب منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: در شرایط بحرانی و کمبود منابع آبی، محصول انگور به علت نیاز آبی کم در استان می‌تواند به عنوان یکی از محصولات جایگزین در استان و در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ترویج و کشت شود.

کریمی عنوان کرد: در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

آذربایجان‌غربی با داشتن بیش از ۲۲ هزار هکتار باغات انگور و تولید سالانه ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تن محصول یکی از قطب‌های مهم تولید انگور کشور به شمار می‌رود.  

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.