مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: اجازه مهندسی انتخابات را به هیچ کسی نخواهیم داد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، قنبر کریم نژاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در تایید و یا رد صلاحیت های افراد در انتخابات های مختلف پرونده و سوابق شخصی افراد ملاک است و گرایش سیاسی، جنسیت و قومیت های افراد تاثیری در رد یا تایید صلاحیت آن ها ندارد.
کریم نژاد رسالت اصلی شورای نگهبان را صیانت از قانون اساسی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: نظارت بر قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت، تفسیر اصول قانون اساسی و نظارت بر همه انتخابات در سطح کشور به جز انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از مهم ترین وظایف شورای نگهبان قانون اساسی در سطح کشور است.
وی ادامه داد: علی رغم برخی شائبه افکنی ها در جامعه، شورای نگهبان هیچ دخالتی در روند تایید یا رد صلاحیت  و همچنین نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها ندارد.
کریم نژاد با اشاره به اینکه در ۱۷شهرستان استان دفاتر شورای نگهبان فعال هستند افزود: وظیفه اصلی این دفاتر رصد انتخاباتی حفظ،نگهداشت و آموزش شبکه نظارت بر انتخابات در شهرستان ها است.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی از فعالیت ۱۲هزار ناظر در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: جذب این افراد از طریق داوطلبین و پس از احراز صلاحیت ها انجام می شود و این افراد به غیر از حق الزحمه روز اجرای انتخابات هیچ دریافتی دیگری در قبال ناظر بودن خود ندارند.
وی با بیان اینکه احراز صلاحیت کاندیدهای انتخابات توسط مراجع متعددی نظیر هیئت اجرایی انتخابات وزارت کشور، دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ها، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان بررسی می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون فعالیت ۳۰۰ کاندید احتمالی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان رصد شده است.
کریم نژاد در خصوص برنامه های بزرگداشت سی و نهمین سالروز تأسیس شورای نگهبان در استان نیز گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعات شهرستان ها، تجدید میثاق با شهدا، برگزاری همایش های بصیرت افزایی و سخنرانی در خطبه های نماز جمعه از مهم ترین برنامه های دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در آذربایجان غربی است.
وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان هیچ مخالفتی با الکترونیکی شدن انتخابات ندارد تصریح کرد: احراز هویت رأی دهندگان در انتخابات بعدی الکترونیکی خواهد بود اما برای اجرای الکترونیکی کل روند انتخابات باید امنیت آن توسط دستگاه های ذی ربط احراز شود که تاکنون تایید نشده است.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان صرفا وظیفه اجرای قوانین موجود را دارد، اظهار کرد: قانون انتخابات خلاهایی را دارد که مشکلاتی را نیز بعضا برای شورای نگهبان و روسه اجرای انتخابات ایجاد می کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.