به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، رضا نقی‌زاده در تشریح این خبر گفت: تعداد حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۵۷۰ مورد بوده که ۹۸ درصد حادثه‌دیدگان را مردان و ۲ درصد را زنان تشکیل و تعداد افراد فوت شده بر اثر حوادث ناشی از کار ۳۱ مورد بوده است.
نقی‌زاده افزود: آمار حوادث منجر به نقص عضو از ۳۱مورد به  ۱۸ مورد و حوادث منجر به قطع عضو از  ۴۳مورد به ۳۲ مورد کاهش داشته است.
وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش ایمنی در بخش صنعت، تولید و ساختمان اعلام کرد: بخش صنعت و تولید با ۱۴۲ مورد حادثه بیشترین  تعداد حوادث در سال ۹۷ را داشته که ۱۲ مورد آن منجر به فوت شده است و در بخش ساختمان نیز ۳۰۷ مورد حادثه ثبت شده که ۸ مورد آن منجر به فوت شده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در بررسی آمار علل و حوادث ناشی از کار سال ۹۷ عنوان کرد: بیش از ۷۸ درصد علل بروز حوادث در اثر عدم نظارت، عدم آموزش و شرایط نا ایمن کارگاه بوده که قصور آن متوجه کارفرما و کمتر از ۲۲ درصد بدلیل رفتار ناایمن کارگران و عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی است.
نقی زاده  فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات در بسیاری از صنایع، شرایط ناایمن کارگاه ها و عدم نظارت موثر را دلایل شایع بروز حوادث  ناشی از کار  عنوان کرد و افزود: کار فرمایان برای بهره مندی از  خسارات پرداختی توسط شرکت های بیمه ای در حوادث ناشی از کار معمولا دفاع مؤثری از خود  نمی کنند و این امر موجب شده که علل بروز  حوادث بیشتر متوجه کارفرمایان شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1211343
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.