معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بر افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت در ارتقای کیفیت محصولات واحد های تولیدی  تاکید کرد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رضا حسینی در همایش طرح ملی توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار که در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی ارومیه ترتیب یافت، با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط نزدیک بین بنگاه های اقتصادی و تجاری و دانشگاه ها گفت: این ارتباط نزدیک می تواند زمینه رشد کیفی و کمی تولیدات محصولات صنعتی را ارتقا بخشد.
وی با ابراز تاسف از ارتباط کم رنگ میان دانشگاه و مراکز تولیدی در کشور و بویژه در آذربایجان غربی گفت: متاسفانه این ارتباط کم موجب شده در بسیاری از موارد ارزش افزوده تولید کاهش یابد و بنگاه های اقتصادی استان نتوانند در بازارهای جهانی محصولات خود را بصورت قابل قبول عرضه کنند.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: هنوز مدیران بنگاه های اقتصادی حضور فعالان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحد های تولیدی را قبول نمی کنند و در برابر آن مقاومت نشان می دهند در حالی که حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی در بنگاه های اقتصادی می تواند در کاهش مشکلات واحد های اقتصادی موثر باشند.
وی پیشنهاد داد یک مدل علمی برای افزایش ارتباط دانشگاه با بنگاه های اقتصادی تعریف شود و استاندری آذربایجان غربی از ایجاد این مدل و افزایش ارتباط میان دانشگاه و صنعت حمایت می کند .
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اهمیت نقش نیروی انسانی در افزایش کارآیی واحد های تجاری و صنعتی اشاره کرد و افزود: در بسیاری از جوامع نقش نیروی انسانی در افزایش بازدهی و کارایی واحد های تولیدی بسیار پرنگ است و در کشور ما نیز برای پر رنگ شدن نقش نیروی انسانی نیازمند توانمند سازی و ارتقای مهارت های آن هستیم.
وی افزود: با توانمند سازی نیروی انسانی و توسعه و نوسازی تکنولوژی های کارخانجات می توان محصولاتی تولید کرد که بتوانند در بازارهای جهانی با رقبای خود رقابت کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.