علی عبدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه حمایت از فعالان اقتصادی /حامی/ برای اطلاع از مسائل و مشکل های حقوقی و قضایی مربوط به تولید، سرمایه گذاری، اشتغال و سایر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد.
وی ادامه داد: حمایت‌های لازم در زمینه سرمایه‌گذاری، ایجاد هماهنگی و انسجام در امور مشاوره، کارشناسی و داوری مربوط به دعاوی و اختلاف پرونده‌های تجاری و اقتصادی از جمله اهداف راه اندازی سامانه 'حامی' است.
وی بیان کرد: تمام فعالان اقتصادی و صنعتگران مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر استان می ‌توانند با مراجعه به سامانه 'حامی' به نشانی / hami.adliran.ir / ثبت نام کنند.
وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی با ثبت نام در این سامانه از خدمات حمایتی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه بهره مند می شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار قرارداد واگذاری زمین صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شده، گفت: بیش از یکهزار و 300 واحد از این تعداد به بهره برداری رسیده است.
عبدلی با اشاره به اینکه 2 هزار و 400 هکتار از اراضی این استان در اختیار شهرک های صنعتی است، گفت: 34 شهرک و ناحیه صنعتی در این استان وجود دارد که 25 مورد از این تعداد در مساحتی بیش از 650 هکتار فعال است.
وی ادامه داد: 23 هزار و 180 نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند و آمار فعالیت واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی، جایگاه این شهرک ها در حوزه صنعت و تولید استان را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا در راستای اجرای 'سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی' ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون 'نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی' مصوب مجلس شورای اسلامی و با هدف ایجاد امنیت اقتصادی، رفع موانع حقوقی و قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیارات قوه قضائیه، دستورالعمل 'پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی' در تاریخ 29 شهریور 1396 به تصویب رئیس قوه قضائیه رسید.
پیرو ابلاغ این دستورالعمل، دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه، سامانه 'حمایت از فعالین اقتصادی' (حامی) را راه اندازی نمود.
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جهت حمایت از تولید و فراهم کردن زمینه‌های اشتغال و سرمایه ‌گذاری در بخش صنعت و کسب و کارهای کوچک و متوسط سال گذشته تفاهم‌ نامه همکاری مشترک امضا کرده بودند.
ارتقا امنیت اقتصادی، سرمایه ‌گذاری و صادرات با هدف توسعه اشتغال، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از ورشکستگی واحدهای صنعتی و ایجاد زمینه تداوم فعالیت کارآفرینان از طریق هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌ها و انتقال تجربیات در جهت پیشگیری از بیکاری و به تبع آن وقوع جرم در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و صنایع کوچک و متوسط کشور از مهمترین اهداف این تفاهم نامه به ‌شمار می‌آید.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.