مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: بر اساس اطلاعات  و آمار تسهیلات مشاغل خانگی، در سال گذشته میزان 289 میلیارد ریال اعتبار در جهت اجرایی نمودن این طرح به استان آذربایجان غربی اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ،صادق آهنگری درخصوص تسهیلات ومجوزهای داده شده به مشاغل خانگی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمار عملکرد  آذربایجان غربی رتبه دوم طرح توسعه الگوی مشاغل خانگی  در بخش ثبت نام  بر اساس گزارش جهاد دانشگاهی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سال 1390 سال آغازین اجرای قانون مشاغل خانگی بوده است تاکنون در آذربایجان غربی حدود  13639 مجوز ایجاد مشاغل خانگی صادر شده است، افزود: تاکنون بیش از 49 میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد کسب و کار خانگی پرداخت شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی عنوان کرد: درسال گذشته براساس سهمیه ‌اعلامی تاکنون بیش از147میلیارد ریال  برای 1861 طرح پرداخت شده است که از این محل تعداد 2053 شغل خانگی ایجاد شده است.

وی در ارتباط با انواع حرفه‌هایی که در زمینه مشاغل خانگی وجود دارد، عنوان کرد: خوشبختانه در مشاغل خانگی تنوع بسیار زیادی وجود دارد که از جمله این مشاغل می‌توان به حرفه‌هایی همانند صنایع دستی، قالیبافی ،خیاطی و در مناطق روستایی به مشاغلی مرتبط با حوزه دام که به طور خانگی فعالیت می‌کنند .

آهنگری در خصوص میزان اعتبارات اختصاص داده شده به حوزه مشاغل خانگی در سال 98 بیان کرد: اعتبار مشاغل خانگی در سال 98 در حال حاضر ابلاغ نشده است و همچنان مانده اعتبارات سال قبل پرداخت می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.