معاون محترم توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: توجه به منابع اشتغال روستایی از مهم‌ترین اقدام دولت تدبیر و امید در خدمت به جامعه روستایی است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد امید در دیدار با محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی که در دفتر استاندار برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدام دولت تدبیر و امید در خدمت به جامعه روستایی توجه به منابع اشتغال روستایی می‌باشد گفت: توجه به روستاییان و حفظ روستاها و روستاییان در روستاها سبب اشتغال بیشتر خواهد شد و تا جایی که امکان پذیر است باید از مهاجرت از روستا به شهرها پرهیز شود.
امید همچنین برای تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای محرومیت زدایی در مناطق محروم روستایی استان قول مساعد داد. 

همچنین محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در سالهای گذشته به دلایل مختلف در بسیاری از شاخص های توسعه ای از میانگین کشوری پایین بوده است گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر با حمایت های ویژه دولت تدبیر و امید و پیگیری های انجام شده توانستیم شاخص های توسعه ای استان را در برخی از شاخص ها از جمله بهداشت و درمان ، گاز رسانی،  تامین آب شرب سالم بهداشتی در روستاها را ارتقا دهیم .
وی ادامه داد: ظرفیت های استان در حوزه های مختلف بسیار بالاست و برای استفاده از این ظرفیت ها نیاز به توجه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات خاص به استان هستیم .
شهریاری همچنین به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه آزاد ماکو نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران بزرگ در حوزه های مختلف بویژه ایجاد کشت و صنعت برای حضور در استان و سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کردند.
به گزارش ایسنا؛ محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  ریاست جمهوری  به مدت دو روز به آذربایجان غربی سفر کرده است ، شرکت در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز و بازدید از طرح های اشتغالزای روستایی کشتارگاه صنعتی دام روستای قزل حاجیلو، مجموعه طلا و جواهرسازی روستای امامزاده، تالار پذیرایی روستای بالادنج، مجتمع گردشگری روستای راژان، بازدید از روستای گرده بلیج و افتتاح جشنواره بازیهای بومی و محلی در روستای دیزج مرگور بخش سیلوانا شهرستان ارومیه از جمله برنامه های معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  ریاست جمهوری در سفر به آذربایجان غربی است.
همچنین شرکت درجلسه کارگروه اشتغال پایدار روستایی استان آذربایجان غربی از دیگر برنامه های محمد امید معاون محترم توسعه روستایی و مناطق محروم  ریاست جمهوری در سفر به آذربایجان غربی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.