به گزارش ایرنا توماس میرم روز پنجشنبه در نشست تخصصی آیین روزه داری در فرهنگ اقوام و ادیان افزود: حضرت عیسی (ع) قبل از رسالتش 40 شبانه روز روزه گرفت و همچنین تمامی پیامبران الهی همانند حضرت یونس (ع) برای تزکیه نفس 40 شبانه روز روزه گرفته اند.
وی ادامه داد: روزه به صورت سطحی پرهیز از خوردن و نوشیدن است ولی هدف اصلی از روزه گرفتن فاصله گرفتن از لذت های دنیوی و تسلط بر نفس اماره است.
وی با بیان اینکه مسیحیان برای ماه رمضان احترام ویژه قائل هستند و در این ماه برگزاری هرگونه جشن و پایکوبی ممنوع اعلام می شود، افزود: در مسیحیت تظاهر به روزه خواری گناه است.
«اسقف میرم» با اشاره به اینکه روزه داری پالایشگاه تزکیه نفس است، اظهار داشت: روزه گرفتن به ‌تنهایی کافی نیست و باید همراه با دعا و نماز باشد و روزه بدون دعا، همانند جسم بدون روح است.
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی هم هدف غایی تمامی عبادت ها را رسیدن به تقوا عنوان کرد و گفت: با روزه گرفتن به روحیه مقاومت در برابر نفس اماره می رسیم.
حجت الاسلام عسگر فعال آذر با بیان اینکه روزه به قدری مهم است که در قرآن کریم به آن اشاره و تاکید شده، افزود: عمل به احکام الهی واجب بوده و احکام الهی مترقی ترین قوانین است.
وی ادامه داد: خداوند از ریزترین نیازهای ما اطلاع دارد و بر اساس آن قانون وضع می کند و در وضع این قوانین نفع و ضرر خود را در نظر نمی گیرد.
حجت الاسلام فعال آذر اضافه کرد: پروردگار متعال نیازی به عبادت ما ندارد و تنها منافع و مصالح بندگان را در نظر می گیرد و روزه یکی از احکام خداوند است که به نفع انسان بوده و نه تنها موجب تزکیه نفس می شود بلکه موجب ارتقای سلامت انسان می شود.
رئیس مرکز مطالعات اقوام وادیان دانشگاه ارومیه نیز در این نشست به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: اطاعت از رهبری و وحدت و همدلی تمامی اقوام و ادیان الهی موجب پیروزی در جنگ تحمیلی و مهمتر از همه آزاد سازی خرمشهر شد.
حجت الاسلام سید جواد مهدی پور با بیان اینکه روزه در بین تمام ادیان توحیدی وجود دارد، گفت: توجه به عقلانیت، فطرت و رسیدگی به فقرا از اهداف روزه است.
امام جمعه اهل سنت ارومیه هم افزود: قرآن کریم به اتحاد و برادری در بین ادیان الهی تاکید کرده و رعایت کردن این مهم جامعه اسلامی را به سمت ترقی سوق می دهد.
ملا عبد القادر بیضاوی ادامه داد: وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و موجب یاس دشمنان می شود.
به گزارش ایرنا، روزه داری از مشترکات ادیان ابراهیمی بوده و هرکدام از این ادیان به این مهم عمل می کنند.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.