به گزارش ایرنا، بهروز مرادی روز سه شنبه در جلسه بررسی عملیات احداث سد و نیروگاه سردشت افزود: این طرح ها به منظور رفع نیازهای مردم، مهار و هدایت منابع آبی و ایجاد اشتغال در این مناطق احداث شده است.
وی با اشاره به عملیات ساخت سد سردشت نیز اظهار داشت: تیم سازنده این سد توانستند در مدت کمتر از سه سال این سد را به بهره برداری برسانند که قابل تقدیر است.
مرادی افزود: سردشت با احداث این سد و دریاچه زیبا و پلی که بر روی آن احداث شده، هم اکنون به یکی زیباترین شهرهای ایران تبدیل شده و 90 هزار هکتار جنگل و مناظر زیبای حاشیه سد، در کنار سایر پتانسیل های سردشت به زیبایی های این منطقه افزوده است.
وی با بیان اینکه طرح جامع گردشگری این شهر باید تهیه و توسط دولت و بخش خصوصی در آینده ای نزدیک اجرایی شود، افزود: نزدیکی این سد به مرز به عنوان یک فرصت بالقوه می تواند زمینه لازم برای صادرات برق بوجود آورده و ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.
فرماندار سردشت نیز در این جلسه با تاکید بر جذب نیروهای بومی در پروژه سد سردشت و نیروگاه آن گفت: بهره گیری از شیلات و تولید آبزیان از سد سردشت نیز در کنار توسعه بخش کشاورزی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
اقصی نخشی پور افزود: تصفیه خانه آب شرب شهرهای سردشت و ربط نیز با ظرفیت 495 لیتر در ثانیه برای افق سال 1425 به بهره برداری می رسد که می تواند مشکل آب شرب این منطقه را برای بلند مدت تامین کند.
به گزارش ایرنا شهرستان مرزی سردشت با 385 هزار نفر جمعیت در 244 کیلومتری مرکز آذربایجان غربی واقع است؛ این شهرستان مرزی 150 هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان 90 هزار هکتار را اراضی جنگلی تشکیل می دهد.
در حال حاضر 13 سد در آذربایجان غربی وجود دارد که ظرفیت ذخیره آنها به بیش از یک میلیارد و 900 میلیون مترمکعب می رسد و با راه اندازی سدهای کرم آباد و سردشت، این میزان به بیش از 2 میلیارد مترمکعب می رسد.
رییس جمهوری امروز و در سفری یک روزه به آذربایجان غربی چندین طرح توسعه منابع آب و خاک استان های مرزی از جمله سد کرم آباد، سد سردشت، آبیاری و زهکشی سد سیلوه، کانال انتقال آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه/جلدیان/ و شبکه آبیاری و زهکشی پایاب این سد و چندین طرح دیگر به ارزش چهار هزار و 465 میلیارد تومان را افتتاح کرد.
7562/3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.