«محمدمهدی شهریاری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در بخش های مختلف نیرو، جهاد کشاورزی، ارتباطات و زیرساخت های ورزشی در نقاط مختلف استان از جمله منطقه آزاد ماکو به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: افتتاح چهار طرح علمی خدماتی در منطقه آزاد ماکو، ورزشگاه پنج هزار نفری سلماس، سالن ورزشی فیرورق، سالن تیراندازی و سالن زورخانه خوی، طرح های توسعه اینترنت به ویژه در روستاها، طرح های عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی، خطوط شبکه آبیاری و زهکشی سدهای کرم آباد و سیلوه از جمله این طرح ها به شمار می رود.
وی بیان کرد: آبگیری سد کرم آباد پلدشت، افتتاح سرریز، تونل آبرسان، سیستم انحراف، برج آبگیر سد سردشت و تصفیه خانه های آب شرب این شهر و بند بویلاپوش از دیگر طرح های افتتاحی در سفر هفته جاری رییس جمهوری به آذربایجان غربی است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سرمایه گذاری های قابل توجه دولت تدبیر و امید در استان طی سال های گذشته، ادامه داد: سرمایه گذاری های دولت در این استان طبق بررسی های صورت گرفته به بیش از 15 هزار میلیارد تومان می رسد که رقمی قابل توجه است.
«شهریاری» به سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد تومانی دولت در بخش آب و خاک و چهار هزار و 700 میلیارد تومانی در حوزه احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری به علت اهمیت طرح های افتتاحی پیش رو برای دومین بار طی 6 ماه گذشته به آذربایجان غربی سفر می کند تا طرح های قابل توجه توسعه بخش آب و محرومیت زدایی استان به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به نگاه ویژه توسعه ای دولت به منطقه آزاد ماکو افزود: در این سفر یکهزار و 500 میلیارد تومان طرح مربوط به این منطقه به بهره برداری می رسد که رقمی قابل توجه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا قرار است دکتر حسن روحانی طی هفته جاری با سفر به شهرستان ماکو طرح های مربوط به این منطقه و همچنین طرح های توسعه دیگر شهرستان های استان را با استفاده از ویدئو کنفرانس افتتاح کند؛ این حضور پربرکت، سومین سفر دکتر روحانی به آذربایجان غربی خواهد بود.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.