مدیر کل امور زندان های آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته، ۳۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سطح استان آزاد شدند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حمزه بروجنی در نشست خبری بااصحاب رسانه بااشاره به آزادی، ۳۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سطح استان طی سال گذشته افزود:این تعداد بالاترین امار آزادی زندانیان در ۵ سال اخیر بوده است.
وی افزود: ۶۳۱ نفر زندانی جرائم غیر عمد در استان وجود دارد که میزان منابع مورد نیاز برای آزادی این تعداد زندانی حدود ۹۲۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۸۷۴ هزار ریال است.  
بروجنی در خصوص آمار زندانیان جرائم غیر عمد در استان تصریح کرد: بیشترین آمار زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به محکومین مالی چک و سفته با ۲۹۱ نفر بوده و سپس به ترتیب مربوط به محکومین مهریه با ۸۷ نفر و سپس تصادفات غیر عمد با ۱۸ نفر است.
بروجنی افزود: از سال ۷۸ تاکنون۵۱۹۴ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در آذربایجان غربی آزاد شده اند.
وی در خصوص شرایط برخورداری از کمک های ستاد دیه بابیان اینکه ستادیه فقط به زندانیان جرائم غیر عمدای که فاقد سوء سابقه کیفری و اخلاقی، فسق و فجور، اعتیاد به مواد مخدر و همچنین داشتن حسن رفتار در زندان کمک به آزادی می کند خاطر نشان کرد: زندانیان جرائم غیر عمد شامل تصادفات و صدمات بدنی، نفقه و مهریه و محکومیت های مالی هستند.
وی در خصوص عفو رهبری برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگترین عفو رهبری اجرا شد که به این واسطه ۵۳۰۹ نفر از زندانیان استان آزاد شدند.
مدیرکل امور زندانهای آذربایجان غربی در خصوص جشن های گلریزان بیان کرد کرد: ۲۴ جشن گلریزان در سطح استان برگزار میشود که تاکنون ۷ مورد از این جشن ها در شهرستان های قره‌ضیاءالدین ، چالدران، اشنویه، نقده، پلدشت و میاندوآب برگزار شده است.
 وی ادامه داد: تا بدین جای سال ۸ میلیارد ریال منابع جذب شده که این عدد در قیاس جذب منابع سال قبل ۱/۵ برابر افزایش داشته است.
بروجنی در خصوص کمک شایان شاکیان در آزاد کردن زندانیان جرائم غیر عمد اظهار کرد: شایکان بزرگترین خیرین آزاد کردن زندانیان هستند و ۴۴/۸ درصد منابع که نیازمند آزاد کردن زندانیان است از طریق رضایت شاکیان تامین شده است‌.  
وی در خصوص دستاورد های ستاد دیه خاطر نشان کرد: از دستاورد های ستاد دیه می توان به حفظ بیان خانواده زندانیان، احترام به حقوق شاکیان، کاهش جمعیت کیفری درون زندان ها، جلوگیری حبس های طولانی مدت و کاهش هزینه جاری زندان ها اشاره کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.