بایزدید حسن پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور اجرای دستورالعمل‌های دامپزشکی بهداشتی در عملیاتی مشترک با نیروی انتظامی، این خودروهای بدون پروانه در این شهرستان شناسایی و پس از توقیف تحویل مراجع قضایی شد.
وی ادامه داد: در همین راستا حکم قضایی برای توقیف ۲ دستگاه خودرو دیگر نیز که بدون پروانه بهداشتی اقدام به جابجایی فرآورده های گوشتی می کنند نیز اخذ شده که در اسرع وقت توقیف خواهد شد.
وی اظهار داشت: حمل غیرمجاز فرآورده های گوشتی سبب انتشار بیماری‌های واگیر دامی، بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین موجب تهدید امنیت بهداشت عمومی می‌شود.
مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد بیان کرد: طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور جابجایی و حمل و نقل هر نوع دام و طیور و فرآورده های خام دامی بدون اخذ مجوز و گواهی بهداشتی دامپزشکی ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می شود.
وی از عرضه کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود، با گروه های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.
حسن پور از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن های 42442228 و 42442229 این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و از خرید گوشت دام نیز از قصاب های دوره گرد و گوشت هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشد، خودداری کنند.
وی به شهروندان اطمینان داد که فرآورده های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان این شبکه ذبح شده و ممهور به مُهر دامپزشکی باشد، به طور کامل سالم و بهداشتی است.
به گزارش ایرنا در شهرستان مهاباد 240 هزار راس دام سبک، 24 هزار راس دام سنگین، 500 راس تک سمی و پنج هزار قلاده سگ وجود دارد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.