به گزارش ایرنا، کیومرث دانشجو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه میزان بارش ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در مقایسه با سال آبی گذشته 43 درصد افزایش یافته، بیان کرد: میزان بارندگی ها از ابتدای سال آبی جاری در آذربایجان غربی به 505 میلی متر رسیده است.
وی با بیان اینکه تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته یک متر و 6 سانتی متر افزایش یافته است، اظهار داشت: تراز نگین آبی آذربایجان به یکهزار و 271 متر و 86 سانتی متر رسید.
وی اضافه کرد: وسعت دریاچه ارومیه به سه هزار و 209 کیلومتر مربع رسیده است و این رقم در مقایسه با سال گذشته 864 کیلومتر مربع افزایش را نشان می دهد.
«دانشجو» همچنین میزان فعلی آب دریاچه ارومیه را بیش از پنج میلیارد مترمعکب اعلام کرد و افزود: برف کوه های منطقه هنوز به طور کامل آب نشده و پیش بینی می شود روند افزایش تراز در روزهای آینده ادامه دار باشد.
به گزارش ایرنا دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال/از 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.
همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.