پریسا علیلو روز چهارشنبه در جلسه پیشگیری از اعتیاد در حوزه زنان و خانواده افزود: برای پیشگیری از این معضل که زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر به شمار می رود، اطلاع رسانی و آگاه سازی های بیشتری باید صورت گیرد و آموزش های لازم در این خصوص به خانواده ها و مادران ارائه شود.
وی اضافه کرد: معضل اعتیاد یکی از آسیب های مهمی است که به طور مستقیم بر روی زنان و خانواده تاثیر دارد و موجب از هم پاشیدگی خانواده ها می شود.
وی بیان کرد: بانوان مهمترین عوامل پیشگیری از اعتیاد در کانون‌های مختلف از جمله خانواده‌ هستند و باید از این ظرفیت بیش از پیش بهره برد.
وی اظهار داشت: همچنین بانوان و خانواده ها باید نسبت به مساله تبلیغات نادرست در خصوص لاغری و عواملی از این قبیل هوشیارانه رفتار کنند تا از بروز ناهنجاری و آسیب اجتماعی جلوگیری شود.
مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: مشکلاتی که امروز در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با آن مواجه هستیم به صورت مستقیم بر نهاد خانواده تاثیر دارد و بانوان باید در این راستا جدی تر رفتار کنند.
وی در خصوص حمایت از زنان بهبود یافته نیز بر حمایت از این اقشار و اشتغالزایی برای آنان تاکید کرد و گفت: محصولات تولیدی بانوان بهبود یافته نیز می تواند با همراهی نهادهای اجتماعی فرهنگی در مکانی مناسب عرضه شود.
وی افزود: جانمایی مناسب بازارچه های فروش محصولات دستی این بانوان باعث رونق اشتغال و درآمد زایی بانوان بهبود یافته می شود و از بروز دوباره ناهنجاری در بین این بانوان جلوگیری می کند.
به گزارش ایرنا، شناسایی مناطق در معرض خطر اعم از روستایی و شهری، فرهنگسازی و اطلاع رسانی برای افزایش شناخت و آگاهی های مردم در خصوص اعتیاد، استفاده از ظرفیت دستگاه های مرتبط در خصوص پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، افزایش فروش محصولات تولیدی بانوان آسیب پذیر و اختصاص مکانی مناسب برای عرضه محصولات این بانوان از مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.