سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت : در برخورد با ساخت و سازها در حاشیه شهرها، روستاها ، تصرف غیر مجاز اراضی ملی و منابع طبیعی در استان غفلت شده است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی پیمان آرامون دردومین جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان تصریح کرد: در شرایطی که قوانین و دستورالعمل های هیات وزیران درخصوص مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز صراحت داشته وارائه هرگونه خدمات آب، برق و گاز را به این نوع احداثی ها منع کرده است ، برخورداری این امکان از خدمات، موجب تشدید تخلف و افزایش ساخت و سازها در حاشیه شهرها، روستاها ، تصرف غیرمجاز اراضی ملی و منابع طبیعی و حاشیه رودخانه های هستیم .
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته در برخورد با این معضل غفلت شده است افزود:در بسیاری از موارد تخلفات بصورت سازماندهی شده انجام گرفته و اراضی ملّی ومنابع طبیعی مورد تصرف و تخریب قرار می گیرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی بر جدیت مدیران ارشد استانی در مقابله با این تخلفات تاکید و خاطرنشان کرد:در تمامی شهرستانهای استان کارگروه متناظر کارگروه استانی با ریاست فرمانداران تشکیل شده است و بصورت مستمر ضمن شناسایی تصرفات و تخلفات انجام شده نسبت به اعمال قانون در کوتاه ترین زمان اقدام خواهد شد.
آرامون با تاکید بر آسیب شناسی این پدیده اظهار کرد :باید با همکاری و اهتمام جدی دستگاههای مسئول با شیوع این بیماری خانمانسوز بشدت برخورد کرده و ازمنابع باارزش کشاورزی و طبیعی حفاظت شود و در قدم نخست با تثبیت وضعیت موجود و ممانعت ازاحداث موارد جدید در مراحل بعدی نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز موجود اقدامات قانونی انجام شود.
وی همچنین اشاره کرد: درکنار برخورد با تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز باید راهکارهای جایگزین نیز ارائه شود و طرحی نظامند برای توسعه خانه باغها و ساخت و سازها تهیه شود.
همچنین حاتمی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیزدراین جلسه با اعلام جدیدت دستگاه قضایی دربرخورد با متخلفان و زمین خواران گفت:قوانین لازم برای پیشگیری از وقوع جرم و برخورد سریع با متخلفان دربحث ساخت و سازهای غیرمجاز موجود است و دستگاههای متولی باید با استفاده از آنها دراولین مراحل وقوع جرم نسبت به پیشگیری و مقابله با متخلفان اقدام کنند.
حاتمی افزود:در حوزه تخلفات ساختمانی و تصرفات غیرقانونی باید با اطلاع رسانی و کارهای فرهنگی نسبت به آگاهسازی در جامعه اقدام کرد.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی تمامی ظرفیت های قانونی برای برخورد شدید با متخلفان ، زمین خواران بکار گرفته و شهروندان مب توانند با اعلام هرگونه تخلف و تصرف از طریق سامانه سجام به نشانی www.sajam.adliran.ir  اطلاع دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.