سیامک صدقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین گام، این طرح در روستای «ساریقامیش آختاچی» بخش سیمینه بوکان با همکاری اهالی این روستا اجرا شد.
وی اضافه کرد: در اجرای این طرح در تمامی پرونده‌های سال های گذشته روستا بازبینی شده و سپس با رفع آثار تمامی تخریب‌ها و پس از جانمایی نهایی رفع تصرف می‌شود.
صدقی ادامه داد: در این طرح حفاظت از اراضی ملی (پلاک کل روستا ) به یکی از اهالی همان روستا داده می شود و مردم نیز مکلّف به پرداخت حق الزحمه وی خواهند شد.
وی با بیان اینکه روستا‌هایی که به صورت داوطلبانه درخواست پاکسازی کنند در صورت پرداخت جرایم قانونی شامل تخفیفات قابل توجهی خواهند شد، اظهار داشت: همزمان با اجرای این طرح اکیپ «دِه گردشی» با همکاری فرمانداری و دیگر ارگان های مربوطه با درخواست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، تخریب‌ها و ساخت و ساز‌های واقع در اراضی ملی روستای «ناچیت» را در دستور کار قرار داد.
وی اظهار داشت: به هیچ عنوان با متصرفان اراضی ملی و زمین خواران مماشات نمی‌شود و مجازات زندان در انتظار متصرفان مجدد اراضی ملی خواهد بود.
به گزارش ایرنا بیش از 65 هکتار از اراضی ملی این شهرستان سال گذشته خلع ید شده و به مالکیت دولتی درآمده است.
در سال گذشته 76 پرونده در خصوص تصرف عدوانی اراضی ملی در دستگاه قضایی این شهرستان تشکیل شده که بیش از 40 فقره مربوط به تصرفات غیرقانونی بوده است.
در بوکان بیش از 135 هزار هکتار مراتع ملی وجود دارد که 110 هکتار آن ذخیره گاه جنگلی است.
7510/6185/1092
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.