فرماندار سلماس گفت: وجود آموزش و پرورش توانمند و پویا در رسیدن به توسعه پایدار در هرکشوری لازم است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مرتضی اصغری در همایش بزرگ تجلیل از مقام شامخ معلم که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و نیز جامعه فرهنگی سلماس برگزار شد، با تبریک هفته معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید دکتر مرتضی مطهری، ایشان را اسوه اخلاق و اندیشه ناب اسلامی دانست و گفت: تفکر شهید مطهری باید در سیستم تعلیم و تربیت ما یعنی در آموزش و پرورش و همچنین آموزش عالی جاری و ساری باشد تا با گسترش اندیشه این استاد، نگاه عالمانه به مسائل در جامعه رواج داده شود .

اصغری بیان کرد: همواره والا‌ترین ورفیع‌ترین نیاز انسان کسب علم است آن علمی که ممزوج با ادب و تزکیه نفس باشد تا او را به سمت کمالات سوق دهدو ازخطرات شیطانی برهاند و این مصداق مبرهن آن فرمایش گهربار مولایمان علی (ع) است که می‌فرماید اگر کسی یک کلمه به من بیاموزد مرا بنده خود ساخته است.

فرماندار سلماس اظهار کرد: شهدای فرهنگی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند، زیرا آنان هم خون خود را نثار انقلاب نمودند و هم با تربیت انسانهایی متعهد آینده انقلاب اسلامی را بیمه کردند .

وی افزود: بنیان همه توسعه ها در کشورها بنیان تولید علم است و معلم در هر کشوری کلیدی ترین نقش در توسعه را دارد زیرا تولید علم از معلم نشات می گیرد .

اصغری با اشاره به اهمیت وجود یک آموزش و پرورش توانمند و پویا در رسیدن به توسعه پایدار در هرکشوری گفت: موفقیت تمام برنامه های ملی در سطح جامعه نیازمند کمک و همکاری آموزش و پرورش می باشد و خود همین امر بر حل و فصل مشکلات پیش روی این سازمان بزرگ اجتماعی دلالت دارد .

وی با اشاره به رسالت آموزش و پرورش در تقویت بنیه فرهنگی خاطر نشان کرد: مهمترین دستگاه فرهنگساز کشور آموزش و پرورش است چراکه فرزندان این سرزمین از کودکی در اختیار این دستگاه آموزشی و پرورشی هستند و میتوان با اجرای برنامه ها و طرح های فرهنگی، نسل آینده کشور را با فرهنگ به بار آورد.

وی افزود: کار معلم، هدایت جامعه و تربیت نسل آینده‌ساز بوده و ارزش کار آنان همانند کار انبیاست، زیرا هدف انبیا نیز تربیت انسانها و رساندن آنها به کمال است .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.