به گزارش ایرنا، بمناسبت دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری دهلران میزبان فرهنگیان این شهرستان مرزی بود تا در آئینی با حضور مسئولان محلی از خدمات این زحمت کشان عرصه تعلیم و تربیت تجلیل شود.
امام جمعه دهلران در این آئین گفت: احترام به معلم، جایگاه، شان و منزلت این زحمت کشان عرصه تعلیم و تربیت باید در جامعه نهادینه شود.
حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به جایگاه معلم در فرهنگ سازی، تمدن سازی و شرافت در جامعه افزود: دشمن بیکار نمی نشیند و سعی دارد با تدوین و اجرای سند 2030 ما را مجبور به اجرای برنامه های خود کند ولی در این توطئه نیز شکست خورده است و معلمان و دانش اموزان با آگاهی و درایت و هوشیاری موضوعات را دنبال می کند و فریب حربه دشمن را نمی خورند.
فرماندار دهلران نیز گفت: در سیستم برنامه ریزی اگر به دنبال موفقیت هستیم و اگر توسعه را می خواهیم باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم.
مجید عسگری به نقش آموزش و پرورش در شکل دهی نسل آینده اشاره و افزود: باید در بعد سخت افزاری و نرم افزاری به آموزش و پرورش نگاهی ویژه شود.
وی با اشاره به اینکه عده ای سعی دارند همه دغدغه فرهنگیان را معیشت عنوان کنند، تاکید کرد: معلمان موضوعاتی چون فضاهای آموزشی و مشکلات دانش آموزان و تلاش برای تعلیم و تربیت را بیشتر از بحث معیشت در کانون توجه خود دارند و موفقیت های دانش آموزان و فرهنگیان در جشنواره های مختلف نیز حکایت از این موضوع دارد.
فرماندار دهلران یادآور شد: جامعه از فرهنگیان انتظار دارد در کنار توسعه علم نحوه درست زیستن را به دانش آموزان آموزش دهد و نسلی متعالی، مودب، با اخلاق و پویا را تربیت کند و تاکنون آموزش و پرورش بخوبی این نقش را ایفا کرده است.
عسگری با اشاره به تاکیدات رهبری و رئیس جمهور در خصوص نقش و جایگاه فرهنگیان در جامعه گفت: امروز عده ای سعی دارند آموزش و پرورش و معلمان را در مقابل نظام قرار دهند و از فراخوان های مختلف استفاده می کنند اما معلمان دلسوز، با درایت و آگاه به مسایل و موضوعات مختلف و آشنا به وظایف خود این خدعه دشمن را خنثی کرده اند.
در پایان با اهدا لوح از زحمات و خدمات فرهنگیان نمونه شهرستان در حوزه های مختلف تجلیل شد.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.