اداره اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس در گزارش روز یکشنبه خود به نقل از علی عسکر نجفی که در محفل انس کارکنان این اداره کل و نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز سخن می گفت، اظهار داشت: یکی دیگر از رسالت های مهم مدیران و مسئولان، تحقق عدالت است و ما هم در آموزش و پرورش باید برای ایجاد عدالت در بخش های مختلف بکوشیم.
وی بیان کرد: باید در هر شرایطی خدمت به مردم به ‌ویژه مناطق محروم را فراموش نکنیم و با برنامه‌ریزی هدفمند به سمت دستیابی به اهداف مورد نظر در نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.
نجفی افزود : آموزش و پرورش به عنوان آینه تمام‌ نمای جامعه شناخته می‌شود و نگاه همه مردم به این نهاد تاثیرگذار است و هم‌ اکنون فصلی نو برای اتحاد، همدلی و رسیدگی به امور مردم آغاز شده است.
وی، پرهیز از حاشیه ها و اولویت بندی فعالیت‌ها را مهم دانست و گفت: آموزش و پرورش در شرایط سختی قرار دارد و برای رفع مشکلات موجود باید با مدیریت منابع مالی و انسانی موجود، از این امکانات به بهترین شیوه ممکن بهره گیریم.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در سند تحول بنیادین، راهکارهای دقیقی برای دستیابی به اهداف آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف و ساحت‌های 6گانه ارایه شده است که لازمه اجرای دقیق آن، فراگیری و آگاهی از مفاد آن توسط فرهنگیان و مدیران مدارس است.
نجفی، مشکلات حوزه اخلاق اجتماعی را ناشی از عدم مراجعه به الگوهای مطلوب زندگی دانست و گفت: برای اصلاح امور جامعه باید به زندگی افرادی همچون شهیدان رجایی و باهنر مراجعه کرد و معلمان به دلیل تاثیرگذاری بر افراد جامعه باید بیش از سایرین به این مهم توجه داشته باشند.
وی اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر به‌ عنوان شهدای عرصه تعلیم و تربیت، موجب افتخار و الگوهای شایسته‌ای برای همه فرهنگیان هستند و سیره زندگی آنها ما را به اهداف نظام تعلیم و تربیت نزدیک می‌کند.
رئیس جمهور و نخست وزیر وقت ایران، محمد علی رجایی و حجت الاسلام محمد جواد باهنر در هشتم شهریور سال 1360
در حادثه تروریستی دفتر نخست وزیری به شهادت رسیدند، به همین مناسبت دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.