سید یدالله حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود افزایش قابل توجه آسیب های اجتماعی و افزایش اختلالات سلامت روان، نبود نیروی مشاور در مدارس یک معضل بزرگ برای نظام تعلیم و تربیت است.
وی ادامه داد: گرچه هم اکنون مدیران مدارس آموزش های مورد نیاز در زمینه سلامت روان را گذرانده اند اما وجود نیروی رسمی مشاور به عنوان فردی که در تمام روزهای سال تحصیلی با دانش آموزان در ارتباط نزدیک بوده و به صورت تخصصی توان مشاوره را دارد به یک نیاز جدی تبدیل شده است.
این مسئول گفت: بر اساس سند تحول بنیادین تمام مدارس کشور باید دارای نیروی مشاور باشند اما نبود مجوز استخدام و بودجه ناکافی برای جذب حداقل 20 نیروی مشاور در مدارس تاکنون این نیاز را باقی گذاشته است.
حسینی اظهار داشت: مطالعات انجام شده در سال های گذشته نشان می داد، 17 درصد دانش آموزان قزوینی دارای مشکلات سلامت روان مانند اضطراب، استرس، افسردگی هستند که مشاوره ها می توانند در کاهش این رقم تاثیرگذار باشند.
وی با اشاره به تاثیر مشاوره در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سلامت روان جامعه،گفت: هم اکنون13 مرکز مشاوره دانش آموزی با 33مشاور و روان شناس تحت نظر آموزش و پرورش به منظور ارایه خدمات مشاوره ای فعالیت می کنند که دانش آموزان دارای مشکل در سلامت روان اعم از اضطراب، افسردگی و خشونت به آنها ارجاع می شوند.
وی از مراجعه پنج هزار و 500 دانش آموز به این مراکز در سال گذشته خبر داد و افزود:البته شرط لازم برای تاثیرگذاری این مشاوره ها، استمرار حضور در جلسات بعدی مشاوره و همچنین فراهم بودن سایر بسترها از جمله آماده بودن محیط خانواده و جامعه و همچنین حضور مشاور در مدرسه است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.