مدیر آموزش و پرورش بوکان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آیین معنوی برای دانش آموزان دختر به طور همزمان در 56 واحد آموزشی دیگر این شهرستان نیز برگزار شده است.
سلیمان مام عزیزی با بیان اینکه جشن تکلیف شروع یک زندگی جدید و معنوی برای دانش آموزان است، اظهار داشت: سن تکلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسران است که با جشن تکلیف احکام روحبخش دین مبین اسلام در وجود نوجوانان و جوانان جاری می شود.
وی با بیان اینکه این جشن به دلیل آشنایی این دانش آموزان با احکام اسلامی مانند نماز، وضو و دیگر مسائل دینی و شرعی برگزار شده است، افزود: جاری شدن نام خداوند بر زبان علاوه بر پاداش اخروی، موجب ایجاد برکت و موفقیت در زندگی دنیوی انسان ها می شود.
به گزارش ایرنا، در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است، برنامه ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی محسوب می شود.
بوکان با داشتن 251 هزار نفر جعیت دارای 43 هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند؛ 2 هزار نفر از این تعداد در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.