معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ثبت شغل جدید و تثبیت شغل برای ۶هزار و ۹۹۳ نفر در استان طی سال گذشته خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی اکبری در نشست خبری بااصحاب رسانه که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد بابیان اینکه درسال گذشته ۹۵ درصد از اهداف کارگروه تسهیلات فراگیر استان تحقق یافته گفت: همچنین با اشتغال و یا تثبیت شغل برای ۶هزار و ۹۹۳ نفر طی سال گذشته، استان رتبه هفتم کشور را در اشتغال زایی و رونق تولید به خود اختصاص داد.
وی بااشاره به اینکه به فراخور وظایف ذاتی در پی پایش وضعیت واحدهای تولیدی استان برای شناسایی موانع تولید و رفع مشکلات آنهاهستیم تصریح کرد: ۱۴۲واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در سال گذشته در استان شناسایی شد که با پرداخت تسهیلات به۵۶ واحد به فعال شدن خط تولید این واحد ها منجر شد.
علی اکبری با تاکید به اینکه در سال گذشته ۷۶درصد از تسهیلات تخصیصی کارگروه رفع موانع تولید استان توسط بانک های استان پرداخت شده است اظهار کرد: در حوزه صنعت ۱۴۳ مورد از پرداختی های کارگروه رفع موانع تولید پرداخت شده است.
در ادامه محمد زاده مسئول بازرگانی خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یاد آور شد: در سال گذشته بیشترین صادرات استان به کشور عراق با ارزش یک میلیارد و ۲۰۹ میلیون دلار بود که ۷۲ درصد از صادرات کل استان را به خود اختصاص داده است.
محمد زاده  با اشاره به اینکه به جز در بحث کالا های اساسی هیچ محدودیتی در صادرات کالا از مرزهای استان وجود ندارد خاطرنشان کرد: در سال ۹۷از استان محصولاتی همچون روغن سبک و فرآورده های روغنی، طناب، سیب ، پلاستیک، شیرینی و انواع کف پوش به کشور های آذربایجان، عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ارمنستان، روسیه و سوریه صادر شده است.
وی درخصوص صادرات پیاز از مرزهای آذربایجان غربی نیز گفت: بنابه دستور صادرات پیاز برای کنترل بازار داخلی از تاریخ ۱۵فروردین ماه سال جاری تا زمان ابلاغ بعدی ممنوع است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.