سرپرست سازمان صنعت ،معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: میزان صادرات استان در سال گذشته ۱۶۶ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  محمد دهقان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد افزود: درسال ۹۷میزان صادرات از استان ۴۲۳ میلیون دلار  و با وزن ۳هزارو ۷۵۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۶۶ درصد رشد  صادرات داشته است.
وی خاطرنشان کرد: درسال گذشته ۴۲۴ هزار تن واردات به ارزش ۵۳۹ میلیون دلار از استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه ۲۹ درصد کاهش را نشان می دهد.
دهقان با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۱۸۱ فقره کارت بازرگانی در استان صادر شده است تصریح کرد: ۳هزار و۱۷ مورد کارت پیله وری و۷هزار و ۹۰۰ کارت مرز نشینی  در سال گذشته  دراستان صادر شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه ۱۱هزار و ۵۲۹ پروانه صنفی د ر استان صادر شده است اظهار کرد: در سال گذشته ۲هزارو ۳۷۳ پروانه مربوط به خدمات فنی ،هزارو ۴۰۰پروانه مربوط به خدمات، ۲هزار و۵۵۲ پروانه صنفی و بیش از ۵هزار پروانه توزیعی در سطح استان صادر شده است.
وی ادامه داد: در حوزه بازرسی و نظارت ۲۰۴هزار و ۵۰ فقره بازرسی در سال گذشته در سطح استان انجام شد که منجر به تشکیل۱۰ هزارو ۱۲۶ پرونده شده است.
وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۲هزارو ۳۰۰ واحد تولیدی وجود دارد یاد آور شد: از این تعداد واحد تولیدی هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی استان فعال بوده و بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی در سطح استان راکد هستند.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی درخصوص جواز های تاسیس صادره در سال گذشته نیز افزود: در سال ۹۷ تعداد ۵۷۸ جواز تاسیس با۳۱هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۱۱هزار و ۳۳نفر در استان صادر شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.