فرزاد صیادی‌فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد متخلف بر اساس گزارش های مردمی مورد رصد یک ماهه قرار گرفت که کارشناسان اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل این معاونت با همکاری پلیس اطلاعات و بازرسی اصناف با این واحد متخلف برخورد کردند.
وی اظهار داشت: با انجام تحقیقات و بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که این واحد عطاری در زمینه تهیه و توزیع انواع داروهای دست ساز، تقلبی و قاچاق با ادعاهای موهوم چاقی، لاغری و کمک جنسی که حاوی ترکیبات روانگردان، مخدر و کورتون بود فعالیت می کند.
وی بیان کرد: در بازرسی بازرسان قضایی از این واحد یک هزار و 980 قلم داروی دست ساز، قاچاق و تاریخ گذشته به ارزش ریالی 63 میلیون ریال کشف و واحد متخلف با درخواست معاونت غذا و دارو و دستور دادستانی پلمب و به مرجع قضایی ارجاع شد.
وی ادامه داد: مراکز غیرمجاز طب سنتی با تبلیغات اغواکننده و بسیار گران قیمت به سلامت مردم آسیب می‌زنند و سیاست ما توسعه طب سنتی در چارچوب سیاست ‌های کلی نظام سلامت و جلوگیری از این تخلف ‌هاست.
سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: برخی مراکز طب سنتی در استان وجود دارد که به صورت غیرمجاز یا به صورت مراکز توصیه ای به درمان مراجعه کنندگان با ساخت ترکیبات چند گیاه دارویی اقدام می کنند که این اقدام نیز تخلف است.
وی بیان کرد: طب ایرانی سنتی مکمل طب رایج است و می تواند بسیاری از بیماری ها که به صورت کامل در طب رایج درمان نمی شود را درمان کند.
به گزارش ایرنا و بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت و در بندهای 12-2 و 12-4 نظارت بر خدمات طب سنتی به ‌عهده وزارت بهداشت است و استانداردسازی و روزآمد کردن روش‌های طب سنتی و ایرانی را باید وزارت بهداشت انجام دهد و به این منظور مردم باید فقط به مراکز مجاز طب سنتی مراجعه کنند.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.