هادی صمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد 453 هزار و 275 فقره پرونده وارده به دادگستری این استان 223 هزار و 766 فقره پرونده جهت حل و فصل اختلاف به شوراهای حل اختلاف ارجاع شده است.
وی اظهار داشت: باقی پرونده‌های ورودی نیز پس از رسیدگی و صدور رای، مختومه شده است.
وی بیان کرد: با هدف افزایش میزان صلح و سازش در پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف، اعضای شعبی که بیشترین مصالحه را داشته یا در این زمینه فعال هستند در طول سال یا در هفته قوه قضائیه تجلیل می ‌شوند.
وی تاکید کرد: مختومه شدن پرونده‌ها با صلح و سازش طرفین علاوه بر جلوگیری از تشکیل پرونده‌های بعدی در دستگاه قضایی، منجر به آرامش درونی افراد می شود.
رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی گفت: حدود 49 درصد پرونده‌های دستگاه قضایی آذربایجان غربی در سال گذشته توسط شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی و حل و فصل قرار گرفته است.
صمدی اضافه کرد: در حال حاضر 342 شعبه شورای حل اختلاف در شهرها و روستاهای این استان فعال است.
وی ادامه داد: از این تعداد 210 شعبه شورای حل اختلاف در شهرها و 132 شعبه شورای حل اختلاف در روستاهای این استان قرار دارد.
به گزارش ایرنا شوراهای حل اختلاف از سال 1387 با تصویب مجلس شورای اسلامی راه اندازی شده اند، شوراهای حل اختلاف با فعالیت زیر نظر قوه قضاییه صلاحیت رسیدگی به همه دعاوی مدنی و حقوقی، جرائم قابل گذشت و نیز رسیدگی به جنبه خصوصی جرائم غیرقابل گذشت را دارند.
یکی از اولویت های قوه قضاییه کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی است.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.