رحمان شمسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از این وقف ها قطعه زمین مسکونی در شهر میرآباد از توابع بخش وزینه این شهرستان به مساحت 400 مترمربع و به ارزش 800 میلیون ریال است که توسط برادران خیر «بابکر خدمتگذار» جهت ساخت مسجد نور این شهر در سامانه جامع موقوفات کشور به ثبت رسید.
وی افزود: یکی دیگر از وقف ها نیز یک باب ساختمان مسکونی در روستای «واوان» از توابع بخش وزینه سردشت به مساحت 178 مترمربع و ارزش 550 میلیون ریال است که جهت سکونت و استقرار عالم مسجد توسط خیر «ابراهیم ابراهیم‌پور» وقف شد.
وی اضافه کرد: سومین مورد نیز یک قطعه زمین کشاورزی به مساحت چهار و نیم هکتار است که با نیت هزینه‌های ضروری مسجد روستای هند‌آباد شهر ربط از توابع بخش مرکزی سردشت به ارزش سه میلیارد و 800 میلیون ریال توسط واقفان نیکو‌کار آقایان «جمال ونوشه» و «اسلام پناه» وقف شد.
شمسی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار وقف جدید به ارزش پنج میلیارد و 750 میلیون ریال در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا در شهرستان مرزی سردشت 429 موقوفه و 726 رقبه هم اکنون وجود دارد.
سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.
مردم مومن و نیکوکار سردشت برای فرایض دینی از جمله وقف اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.