به گزارش ایرنا «محمدمهدی شهریاری» روز پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام کارگر افزود: با تلاش بسیار باید شرایط را برای عملی شدن شعار سال فراهم کنیم تا کمترین آسیب به جامعه کارگری و مردم برسد.
وی ادامه داد: رونق تولید با کمک تمامی آحاد جامعه می‌تواند به خروج کشور از وضعیت فعلی کمک کند و نقش دستگاه های اجرایی و سیاست‌گذار حوزه اقتصادی در این زمینه پررنگ و مهم است.
وی با اشاره به جذب 25 هزار میلیارد ریال سرمایه داخلی و 117 میلیون دلار سرمایه خارجی طی سال گذشته در آذربایجان غربی بیان کرد: بیش از سه هزار میلیارد ریال از سرمایه گذاری های داخلی در سال گذشته به سرانجام رسید که 2 هزار شغل نیز ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاری های خارجی می تواند در ارتقای شاخص های صنعتی آذربایجان غربی موثر باشد و با توجه به ظرفیت مرزی این استان استفاده از سرمایه های خارجی مورد توجه قرار دارد.
وی گفت: برای رونق تولید اقدامات اساسی طی سال گذشته نیز انجام شد که جلب همکاری بانک ها با حضور مدیران ارشد آنها در استان، اختصاص تسهیلات مناسب از سوی بانک های عامل و کاهش مشکلات مالیاتی از جمله آنهاست.
وی تاکید کرد: آذربایجان غربی مزیت های زیادی در راستای توسعه تجارت خارجی دارد و باید از این ظرفیت ها هم در راستای توسعه روزافزون استان استفاده کرد.
استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: امروز کشور با سخت ترین شرایط مواجه بوده و دشمن به دنبال فشار روانی برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران است.
شهریاری بیان کرد: مردم پشتوانه اصلی کشور هستند و ایران تاکنون هم با تکیه بر پشتیبانی مردمی و زیرساخت های قوی در مقابل فشارهای خارجی ایستادگی کرده است.
وی با اشاره به حمایت های رهبری از دولت، گفت: برخی ها با توطئه افکنی به دنبال تضعیف دولت بودند و این امر با هوشمندی و پشتیبانی رهبری کنترل شد.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی هم با اشاره به اینکه 6 هزار و 396 نفر در استان از این سازمان به طور ماهیانه بیمه بیکاری دریافت می کنند، ابراز امیدواری کرد با بهبود وضعیت اقتصادی این خانوارها و فراهم شدن زمینه اشتغال آنان دیگر نیازی به استفاده از بیمه بیکاری نداشته باشند.
«مقصود مقدمی کیا» اضافه کرد: همچنین حدود 70 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی در آذربایجان غربی وجود دارد که از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.
رضا نقی زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: حضور فعالان اقتصادی و کارگران در عرصه های تولید می تواند زمینه ساز عملی شدن شعار سال باشد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید و اجرای سیاست های اقتصادی جدید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه گذار آغاز شده است.
سال 1397 در آذربایجان غربی و استان موسوم به دروازه ایران به سمت اروپا در حالی سپری شد که حرکت رو به جلو در مسیر توسعه همه جانبه این استان مشهود بود و مسیر پیشرفت با تدبیر و برنامه ریزی دولتمردان و به ویژه نماینده عالی دولت در این استان برای جبران عقب ماندگی های گذشته ریل گذاری شد.
اگرچه رونق بخشیدن به تولید در این استان بدون شک به تنهایی از عهده مسوولان بر نمی آید و مشارکت مردم و فعالان اقتصادی در بخش های مختلف برای بهبود فضای کسب و کار ضروری است.
در حال حاضر 22 پایانه مرزی در کشور فعال است و نزدیک به یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان دارای مرز مشترک است.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.