به گزارش ایرنا رضا حسینی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مبادلات مرزی با بیان اینکه استانداری تلاش خود را برای روان سازی مسیر مبادلات تجاری انجام می دهد، افزود: اتاق بازرگانی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز باید برای بازاریابی بین المللی تلاش مضاعف داشته باشد.
وی از دستگاه های دخیل در امر صادرات کالا و محصولات کشاورزی خواست تا در آخر اردیبهشت حجم قابل صادرات از تولیدات کشاورزی در بازارهای منطقه ای و بین المللی را احصا و اعلام کنند.
وی بیان کرد: دستگاه های دولتی نیز با تعامل بخش غیر دولتی و تشکل های کشاورزی خواسته ها و نیازهای بخش های مختلف را بررسی و نتایج را اعلام کنند.
حسینی ادامه داد: جلسات مربوط به مبادلات مرزی نیز باید به صورت مداوم و منظم برگزار شود تا میوه و محصولات به نحو بهینه در بازارها عرضه گردد.
وی با بیان اینکه در صادرات باید جنس مشخص و رویه ها تعریف شود، گفت: مشکلات مبادلات با کشورهای مقصد صادرات نیز باید در اسرع وقت رفع شود و بر هیمین اساس برقراری ارتباط با اتاق های بازرگانی آنان لازم است.
وی با بیان اینکه هر اتاق در استان باید برنامه عملیاتی خود را برای صادرات ارائه کند و وارد عرصه کار شود، اظهار داشت: جهاد کشاورزی و سازمان صنعت معدن تجارت تا آخر اردیبهشت ماه بازارهای هدف، اجناس و محموله ها، چالش ها و مقاصد صادراتی را شناسایی و اعلام کنند.
حسینی گفت: برای بهره مندی از ظرفیت مرزی استان صرف هزینه و زمان برای تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای توسعه مبادلات مرزی ضروری است.
وی با بیان اینکه باید بازارهای محلی ساماندهی شود، افزود: نباید اجازه داد تا فروش میوه در کنار جاده ها موجب ترافیک شود و با همکاری خود کشاورزان می توان عرضه مستقیم را در مکان های بدون ترافیک جاده ای و مزاحمت، مدیریت کرد.
وی با بیان اینکه نباید اجازه داد محصولات بی کیفیت سایر مناطق کشور وارد استان شود، گفت: گاهی مشاهده می شود محصولاتی با کیفیت پایین از سایر مناطق و استان ها نیز در کنار جاده ها با نام محصول خود استان فروخته می شود که به کیفیت و جایگاه محصولات استان لطمه وارد می کند.
حسینی اضافه کرد: توسعه صادرات و خشکبار نیز باید در اولویت بر نامه ها باشد و اهدافی برای آن تعریف شود.
وی درباره مبادلات مرزنشینان هم اظهار داشت: کارت پیله وری طبق قانون فقط برای اشتغال و درآمدزایی مرزنشینانی که در مناطق مرزی استان استقرار دارند، صادر شود و تنها دارندگان این کارت باید اقدام به مبادله مرزی کنند.
وی اضافه کرد: لازم است تا ساز و کارهای جدیدی برای بهره مندی ساکنان 30 کیلومتری مرزها در استان از مبادلات تجاری بکار گرفته شود.
به گزارش ایرنا هم اکنون چهار هزار و 500 نفر در استان دارای کارت پیله وری هستند که در امر تجارت و مبادلات مرزی مشارکت دارند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.