ارسلان شکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح راهداری نوروزی همزمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه در آذربایجان غربی آغاز می شود و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد، افزود: 800 نفر از عوامل و کارکنان راهداری در نقاط مختلف به ویژه راهدارخانه های موقت و دائم به مسافران خدمات ارائه می دهند.
وی اظهار کرد: ایمنی اولویت اصلی این اداره کل در اجرای طرح راهداری نوروزی است و همه توان خود را برای کاهش سوانح رانندگی در جاده های استان به کار می گیریم.
وی اضافه کرد: در این ایام نیروهای راهداری به صورت شبانه روزی فعالیت های راهداری را برای عبور ایمن مسافران از جاده ها انجام می دهند.
شکری گفت: روان سازی ترافیک جاده ای، خدمات امداد خودرو در محورهای استان، بازدید مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، آماده سازی و مبلمان راه ها مانند خط کشی راه ها، ساماندهی علائم افقی، عمودی و تجهیزات ایمنی در راه ها، پاکسازی حاشیه راه ها، رنگ آمیزی پایه علائم هشدار دهنده و آشکار سازی نقاط پر حادثه از جمله اقدامات این اداره کل برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر 31 سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای در محورهای ارتباطی استان فعال است و نسبت به اعمال قانون رانندگان متخلف اقدام می کند.
وی ادامه داد: امیدواریم با بهره گیری از این سامانه ها شاهد کاهش قابل توجه در سوانح جاده ای استان باشیم.
به گزارش ایرنا، سفرهای نوروزی از اواخر هفته جاری آغاز می شود و تا نیمه فروردین سال آینده ادامه دارد.
آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان هشت هزار و 500 کیلومتر روستایی و سه هزار و 500 کیلومتر نیز اصلی، فرعی و بزرگراه است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.