مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از جمع آوری لوله کشی انتقال آب به دریاچه مصنوعی بندر شرفخانه خبرداد.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه شهرداری بندر شرفخانه از سال 86 اقدام به احداث دریاچه مصنوعی کرده بود که از طریق لوله های پلی اتیلنی اقدام به انتقال اب از دریاچه ارومیه و پساب کارخانه شن و ماسه اطراف می کرد افزود: پس از اطلاع از وجود چنین دریاچه مصنوعی تفریحی با پیگیری ستاداحیا و دستور دکتر کلانتری معاون رئیس جمهور سریعا لوله گذاری ها جمع آوری و از انتقال آب جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در حدود 3 هکتار این دریاچه مصنوعی آب وجود داشت تصریح کرد: این دریاچه مصنوعی در منطقه ممنوعه پارک ملی احداث شده و آب اصلی را از پیکره دریاچه تامین می کرد که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده از ادامه انتقال آب از دریاچه ارومیه ممانعت بعمل آمد و هیچ برداشتی از دریاچه ارومیه انجام نمی شود.

سرخوش با اشاره به وضعیت فعلی دریاچه ارومه با توجه به بارندگی و انتقال آب از سدهای استان تصریح کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه1271.38 متر است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 64 سانتی متر افزایش داشته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی یادآور شد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه 2922 کیلومتر مربع بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 616 کیلومتر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه در حال حاضر 3 میلیارد و 650 میلیون مترمکعب آب دارد خاطر نشان کرد: حجم آب دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و 660 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا؛ بندرشرفخانه یکی از بنادر دریاچه ارومیه و  از توابع شهرستان شبستر استان آذربایجان شرقی است و فاصله آن از شهرستان شبستر ۲۰ کیلومتر و از شهر تبربز حدود ۹۰ کیلومتر است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.