رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری کشور گفت‌: موسیقی عاشیقی روایت گر فرهنگ کشور است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی میلاد عرفان پور در اختتامیه سومین جشنواره موسیقی عاشیقی که در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد افزود: فرهنگ عاشیق نه تنها روایت گر فرهنگ ارومیه و آذربایجان است بلکه روایت گر  فرهنگ و پیشینه کشور است.
عرفان پور بااشاره به اینکه حفظ فرهنگ اصیل کشور وظیفه همه ما است تصریح کرد: اگر امروز این موسیقی فراموش شود درواقع بخش عمده ای از فرهنگ کشور را فراموش کرده ایم‌.
رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری کشور عاشیق ها را راویان فرهنگ اصیل آذری دانست و گفت: هنر عاشیقی میراث فرهنگی آدربایجان است و برگزاری این گونه جشنواره ها باید در جهت شناساندن این هنر به مردم باشند.
عرفان پور ادامه داد: نام عاشیق ها آمیخته با زندگی مردم آدربایجان است و استادهای این هنر باید با کشف استعدادهای جوان این هنر را به نسل آینده انتقال دهند.
وی اظهار کرد: در کار فرهنگی و هنری نباید تنها یک حوزه وارد عمل شود و باید تمامی نهادها  برای فرهنگ وهنر تلاش کنند چرا که دنیا یک کشور را با فرهنگ که میراث معنوی آن کشور است، می شناسد.
عرفان پور یاد آور شد: اداره میراث فرهنگی آذربایجان غربی باید کم کاری خود را در حوزه شناساندن موسیقی عاشیق جبران کند چرا که این هنر میراث معنوی استان است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.