روژان قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای متخلف در جریان طرح سلامت نوروزی با انجام یکهزار و 218 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان شناسایی شده است.
وی اضافه کرد: از این مجموع 816 مورد بازدید از مراکز تهیه و عرضه و فروش مواد غذایی حساس و غیرحساس، 180 مورد از اماکن عمومی، 12 مورد بازدید از اماکن بین راهی، 119 مورد بازدید از مراکز سامانه آبرسانی و 91 مورد نیز از سایر اماکن بود.
وی اظهار داشت: بیش از یکهزار و 500 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته نیز در جریان اجرای طرح سلامت نوروزی توسط بازرسان بهداشت محیط کشف، جمع آوری و معدوم شد.
رییس مرکز بهداشت سردشت گفت: نمونه برداری میکروبی شامل آب آشامیدنی و آب استخر 154 مورد، کارت بهداشت صادر شده 168 مورد، سنجش با تجهیزات پرتابل 728 مورد، سنجش کلرآزاد باقیمانده آب آشامیدنی و آب استخر یکهزار و 817 مورد و نمونه برداری از مواد غذایی سنتی 12 مورد از جمله فعالیت های صورت گرفته توسط بازرسان بهداشت محیط در این مدت است.
وی بیان کرد: در اجرای طرح سلامت نوروزی 12 نفر از بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت سردشت در نوبت های صبح و عصر به صورت مستمر فعالیت داشتند.
قادری گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه شکایات مردمی 190 به اطلاع کارشناسان بهداشت محیط اطلاع دهند تا پیگیری و اقدامات لازم در این خصوص انجام گیرد.
به گزارش ایرنا، طرح سلامت نوروزی گروه مهندسی بهداشت محیط این شهرستان با اولویت نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس و سامانه های آبرسانی اجرا شد.
طرح سلامت نوروزی از 20 اسفند 1397 تا 20 فروردین سال جاری اجرا شد.
شهرستان مرزی سردشت یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که در جوار مرزهای عراق واقع شده است.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.