فرهاد حبیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت شد.
وی با بیان اینکه توسعه کارآفرینی و کسب و کارهای خُرد و کوچک، گام موثری در توانمندسازی خانواده های زیر پوشش کمیته امداد است، ادامه داد: این طرح ها در بخش های کشاورزی، دامداری، خدمات و مشاغل خانگی اجرا شد.
حبیبی در خصوص ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان بیان کرد: پارسال 12 هزار و 346 مددجوی این شهرستان با هفت میلیارد و 715 میلیون ریال تسهیلات از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کردند.
وی پرداخت یک میلیارد و 563 میلیون ریال هزینه تحصیلی به 466 دانش آموز و 46 دانشجوی نیازمند این شهرستان در یک سال گذشته را به عنوان بخشی از دیگر فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) ذکر کرد.
وی با اشاره به کمک های مردم خیّر و نیکوکار این شهرستان به کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: در سال گذشته 74 میلیارد و 262 میلیون ریال از طریق صندوق کمک های نقدی و صدقات جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین دژ با بیان اینکه 120 نوعروس و داماد تحت پوشش کمیته امداد شاهین دژ نیز پارسال کمک هزینه تهیه جهیزیه و ازدواج دریافت کردند، یادآور شد: به این زوج های جوان، یک میلیارد و 481 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد و کمک های مردمی پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، هفت هزار و 842 نفر در قالب سه هزار و 655 خانوار در شاهین دژ زیرپوشش چتر حمایتی کمیته امداد امام (ره) قرار دارند.
سال گذشته نیز کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین دژ، 44 میلیارد و 660 میلیون ریال وام اشتغال در این شهرستان به مددجویان پرداخت کرده بود.
هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت تسهیلات اشتغالزا، استقلال اقتصادی و خودکفایی محرومان و نیازمندان جامعه است تا آنان با خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.
در سال گذشته نیز تعداد 2 هزار و 900 خانوار زیرپوشش کمیته امداد در آذربایجان غربی از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.