جعفر رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مرکز در سال گذشته رتبه نخست عملکرد آموزشی را در میان مراکز آذربایجان غربی به خود اختصاص داد، افزود: تعهد سال گذشته این شهرستان، 188 هزار و 790 نفر ساعت بود که عملکرد مهارت آموزی آن به 348 هزار و 395 نفر ساعت رسید که این آمار بیشتر از تعهدات سازمانی آن بود.
وی در خصوص مهارت آموزی خواهران در این مرکز اظهار داشت: تعهد سازمانی در بخش آموزش بانوان، 112 هزار و 691 نفر ساعت بود که فنی و حرفه ای این شهرستان توانست 102 هزار و 300 نفرساعت را محقق کند که این میزان نیز 91 درصد تعهدات در این بخش است.
«رحمانی» با بیان اینکه 111 رشته مختلف فنی و حرفه ای در این شهرستان آموزش داده می شود، اضافه کرد: رشته خبرنگاری برای نخستین بار در سطح کشور در بوکان و طی2 دوره آموزش داده شد و علاوه بر این 2 رشته نماکاری روی سفال و جعبه سازی نیز در سطح مراکز فنی و حرفه ای آذربایجان غربی تنها در این مرکز اجرا می شود.
وی ادامه داد: بر اساس شاخص های موجود هم اینک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان جزء چهار مرکز برتر آذربایجان غربی به شمار می رود.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بوکان گفت: در سال گذشته پنج هزار و 586 نفر در آزمون‌های این مرکز شرکت کردند که چهار هزار و 310 نفر از آنان موفق به کسب نمره قبولی شده و افراد مردود نیز به کلاس‌های آموزشی هدایت شدند.
«رحمانی» با بیان اینکه بیشترین کارآموز در این مرکز مربوط به رشته های تاسیسات، آشپزی (20رشته)، خیاطی، مکانیک و پرورش زنبورعسل بود، گفت: در سال گذشته یکهزار و 192پروانه صنعتی ساختمان صادر و 494 پروانه قالیبافی نیز تمدید شد.
به گزارش ایرنا در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان 40 کارگاه آموزشی فعال وجود دارد و هنرآموزان امسال در این مرکز 461 هزار و 86 نفر ساعت انواع مهارت های مختلف را آموزش دیدند.
سالانه افزون بر 40 هزار نفر در آذربایجان غربی آموزش های مهارتی را دریافت می کنند؛ این تعداد با انجام افزون بر هشت میلیون نفر ساعت آموزش، مهارت های لازم را فرا می گیرند.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.