سرهنگ مجید محبعلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 2 مرکز ترک اعتیاد بوکان در سال گذشته تعطیل شد، افزود: برابر هماهنگی های به عمل آمده با مرکز ترک اعتیاد ماده 15 در یکی از شهرهای همجوار این تعداد معتاد متجاهر به آنجا انتقال یافتند.
وی ادامه داد: این افراد از خدمات حمایتی کمپ ماده 15 توسط کارشناسان آن مراکز بهره مند خواهند شد.
وی نبود مراکز بازپروری و ترک اعتیاد اجباری را از مشکلات اصلی در حوزه امور اجتماعی این شهر عنوان کرد و گفت: اگر معتادان متجاهر جمع آوری نشده و به مراکز ترک اعتیاد معرفی نشوند، این امر می تواند افزایش ضریب سرقت را در شهرستان آستارا در پی داشته باشد.
سرهنگ محبعلی مهم ترین هدف اجرای این گونه طرح ها را افزایش نظم و آرامش و جلب رضایت مندی مردم دانست و افزود: برخورد پلیس با بلای خانمانسوز اعتیاد به مواد مخدر هرگز تعطیلی ندارد و نیروهای انتظامی در هر شرایط آماده برخورد با این افراد است.
وی اظهار داشت: اعتیاد و آلودگی به مواد مخدر یکی از معضلاتی است که جامعه را گرفتار کرده و لازم است برای رفع این آسیب اجتماعی با اجرای برنامه های فرهنگی برای تثبیت سلامت اجتماعی گام برداریم.
به گزارش ایرنا، شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت هم اکنون فاقد مرکز ترک اعتیاد کمپ ماده 15 است؛ 2 مرکز ترک اعتیاد ماده 15 /ترک اعتیاد اختیاری/ در این شهرستان طی یک سال گذشته تعطیل شد.
یکی از کمپ های این شهرستان توسط کمیسیون ماده 26 اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی و به دلیل مناسب نبودن مکان آن به صورت موقت تعطیل شده است و مرکز ترک اعتیاد دیگر نیز که توسط هیات موسسه خیریه اداره می شد به دلیل درخواست هیات موسس این مرکز تعطیل اعلام شد.
معتادان کمپ ماده 15 این شهرستان به همین علت به دیگر مراکز ترک اعتیاد شهرستان های همجوار ارجاع داده می شوند.
بوکان یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی به شمار می رود.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.