عزیز میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های اخیر با پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته در میراث فرهنگی، اقامتگاه بوم گردی مراکان در این منطقه حفاظت شده با حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شد.
وی بیان کرد: این اقامتگاه امسال توانست با استفاده از امکانات متناسب با امر گردشگری پذیرای میهمانان در این منطقه بکر به عنوان یکی از قطب های طبیعت گردی در منطقه و کشور باشد.
وی اظهار داشت: میراث فرهنگی خوی با مشارکت بخش خصوصی توانست در امر بوم گردی با تعریف بسته های گردشگری طبیعت به نقطه عطفی در صنعت نوپای بوم گردی در شهرستان خوی دست یابد.
به گزارش ایرنا بوم گردی اخیرا در کنار مراکز اقامتی شهری مانند هتل‌ها، مهمانپذیرها، کمپ‌ها و چادرها، اقامتگاه‌های جدیدی تحت عنوان واحدهای بوم‌گردی در روستاها برای اقامت مسافران راه‌اندازی شده است که موجب شده تا علاقمندان به گردشگری در این اقامتگاه ها ساکن شوند.
در آذربایجان غربی نیز 16 واحد فعال بوم‌گردی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد تکاب با داشتن 6 واحد بوم‌گردی بیشترین تعداد را در سطح استان دارد.
مراکان یکی از مناطق چهارگانه حفاظت شده حیات‌وحش ایران است که در شمال‌غربی کشور در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان خوی واقع شده است.
مراکان دارای گونه‌های جانوری و گیاهی بسیار نادر و متعددی است؛ به علت اهمیت ملی، منطقه ای و بین المللی زیستگاه های حیات وحش و به منظور حفظ تعادل اکولوژیکی و اهمیت و نقشی که حیوانات و پرندگان در زنجیره حیات طبیعی ایفا می کنند، کانون هایی از استان آذربایجان غربی به عنوان مناطق حفاظت شده شناسایی شده تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل وحوش موجود در آن ها به عمل آید.
منطقه حفاظت شده پارک ملی ارومیه، منطقه حفاظت شده (مراکان) و منطقه حفاظت شده آغ گل از مهم ترین این مناطق هستند.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.