مهران نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای اداره کل حفاطت محیط زیست استان در مسیرهای چهارگانه ورودی و خروجی به شهر اعم از تفرجگاه بند، مسیر جاده ارومیه به اشنویه، جاده سلماس و مسیر جاده انهر مستقر شده و اقدام به توزیع کیسه زباله کرده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر توزیع کیسه های زباله، توزیع انواع بروشورها، کتابچه نقاط گردشگری، نقشه گردشگری و بسته های فرهنگی در راستای فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست انجام شد.
نظری با اشاره به اینکه دوستداران طبیعت تشکل های زیست محیطی از قبل از آغاز سفرهای نوروزی اقدام به پاکسازی محیط زیست کرده اند، اضافه کرد: 6 تشکل زیست محیطی در ارومیه فعال هستند که تمامی این اقدامات با همکاری تشکل های زیست محیطی انجام می شود و در سطح شهرستان ها نیز این فعالیت ها تداوم دارد.
وی در ادامه افزود: از مسافران و شهروندان خواهشمندیم به منظور پختن و یا گرم کردن غذا شاخه درختان را قطع نکنند زیرا این امر خسارت جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می کند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تامین امنیت زیستی پرندگان را در روز 13 فروردین حائز اهمیت برشمرد و اضافه کرد: باید از آزار، اذیت و شکار پرندگان به هر بهانه ای خودداری کنیم.
به گزارش ایرنا امروز/سه شنبه 13 فروردین/ در تقویم رسمی کشور به عنوان روز طبیعت یا سیزده بدر نامگذاری شده است.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.