رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ارومیه گفت: نیروهای راهداری با تمامی قوا و امکانات و با اکیپ های مستقر در راهدارخانه ها و تمامی مسئولین محورها در آماده باش کامل قرار دارند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی صادق حبیب زاده در جلسه مدیریت بحران ارومیه  ضمن ابراز تاسف و اعلام همدردی با مردم سیل زاده کشورمان ،هدف از تشکیل جلسه ستاد بحران آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی  قبل از شروع بارندگی ها عنوان کرد و  افزود:باتوجه به افزایش بارندگی ها طبق یش بینی هواشناسی، مسیرهای سیلابی مخصوصا روستاها باید بصورت دقیق و نقشه ای در کوتاهترین زمان ممکن بررسی شوند تا بتوان در مدیریت صحیح بحران و جلوگیری از هروقوع هرگونه حادثه آماده بود.
وی با بیان اینکه راهداری مسئولیت اصلی در مقابله با بحرانها و حوادث طبیعی را عهده دار است ،تصریح کرد: نیروهای راهداری با تمامی قوا و امکانات و با اکیپ های مستقر در راهدارخانه ها و تمامی مسئولین محورها در آماده باش کامل قرار دارند که در صورت وقوع سیلاب عملیات بازگشایی محورها را انجام دهند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ارومیه در ادامه جلسه عامل تخریب تخریب در زمان بروز سیل و آسیب به جان و مال مردم را تجاوز به بستر رودخانه ها و هم چنین ساخت و ساز در حریم رودخانه توسط برخی از هموطنان دانست .
حبیب زاده لایروبی رودخانه ها و پل ها در مناطق سیل خیزرا عامل مهم کاهش خطرات احتمالی برشمرد و خاطر نشان شد: با اعزام 11 اکیپ ویژه کارشناسی ، بازدید و شناسایی پل های پرحادثه و سیل خیز بانک جامع ابنیه فنی و پلها در اختیار کارشناسان قرار گرفته تا در مواقع بروز بحران در کمترین زمان ممکن مدیریت شود و این اکیپها به طور مداوم و مستمر در حال گشت زنی از محورها هستند.
وی هدایت آبهای سطحی و تعیین مسیرهای جایگزین در مواقع ضروری و مسیرهای پرتردد را یکی دیگر ازراهکارهای کاهش خطرات برشمرد و تامین لوله های بتنی مسلح بمنظور برقراری عبور و مرور ایمن در محورهای مواصلاتی آسیب دیده ناشی از بروز سیل و بحران و  توزیع آن در بخش های مختلف را از جمله اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ارومیه دانست.
حبیب زاده با اشاره به برداشت غیراصولی مصالح از پایین دست و بالا دست پلها توسط مردم بعنوان یکی دیگر از عوامل خطر بروز سیل افزود: توجه ویژه به تجهیز ماشین الات علی الخصوص ماشین آلات سنگین از برنامه های راهداران طی روز های اخیر بوده است که به طور کامل آماده ارائه خدمات به مردم عزیزمان باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.