محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان غربی افزود: امکانات و تجهیزات همه دستگاه ها از جمله فرمانداری ها و شهرداری ها نیز برای مواجهه با حوادث احتمالی بسیج شده است.
وی بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی روزهای آتی در استان تاکید کرد و ادامه داد: فرمانداران از همین امروز با هماهنگی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، اقدامات اولیه و پیشگیرانه لازم را در نقاط حادثه خیز انجام دهند.
وی اضافه کرد: رهاسازی آب از سدهایی که احتمال سرریز شدن دارند، ضروری است و شرکت آب منطقه‌ ای باید با هماهنگی فرمانداران نسبت به رهاسازی مقداری از آب سدهایی که ظرفیت آن‌ها در حال تکمیل و سرریز شدن است، اقدام کند.
استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به احتمال تغییر آب و هوایی در اوایل بهار امسال بیان کرد: فرمانداران، کشاورزان را به بیمه کردن محصولات کشاورزی تشویق کنند.
شهریاری لایروبی رودخانه ها را جزو برنامه های دارای اولویت سال جاری عنوان کرد و گفت: با بودجه تخصیصی از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه و همچنین با کمک اعتبارات استانی، 140 کیلومتر از رودخانه های استان در سال جاری لایروبی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه در خصوص آمادگی نهادهای مختلف در راستای جلوگیری از بروز بحران در روزهای آینده گزارش هایی ارائه شد.
اجرای طرح های آبخیزداری برای کاهش ریسک پذیری سیل، مساعدت در جهت نوسازی تجهیزات و ماشین آلات شرکت آب منطقه ای استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، تخصیص اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پل های هاشم آباد، گلستانه و پوش آباد و اطلاع رسانی به موقع وضعیت آب و هوایی به مردم از مهمترین مصوبات این جلسه بود.
طبق پیش بینی ها احتمال دارد طی روزهای آینده بارش قابل توجهی در آذربایجان غربی اتفاق بیفتد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.